• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

بلاتکلیفی سکه بین طلا و دلار

  • کد خبر : 35494
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
بلاتکلیفی سکه بین طلا و دلار

اکو ایران: قیمت ارز در روز گذشته تغییر محسوسی نداشت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که قیمت دلار تهران با افزایش همراه بود اما قیمت اونس طلا در حال کاهش بود.

اخبار اقتصادی، به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی بعد از ظهر دیروز با قیمتی تقریبا پایین نسبت به روز سه شنبه با قیمت 32 هزار و 450 هزار تومان معامله شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت دلار در تهران در حال افزایش بود اما قیمت اونس طلا در حال کاهش بود.

از این حیث قیمت طلا روز چهارشنبه به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید و به زیر سطح کلیدی 2000 دلار در هر اونس بازگشت. دلیل آن این بود که گزارش تورم ایالات متحده قوی تر از انتظار معامله گران بود و بنابراین ایده کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در آینده نزدیک تیره شد.

قیمت هر اونس طلا دیروز به 1986 دلار کاهش یافت که پایین ترین سطح از 13 دسامبر بود. شایان ذکر است که قیمت طلا در روز سه شنبه حدود 1.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه آن از 4 دسامبر تاکنون است.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که حباب سکه امامی در روز گذشته وارد کانال ۱۹ درصدی شده است. در حال حاضر برخی معامله گران می گویند با توجه به نرخ دلار و طلا، احتمال افزایش چشمگیر بازار سکه کم است. برخی معتقدند که این ارز بین طلا و ارزهای اپیلاسیون و کاهشی در نوسان بوده است.

کارشناسان فنی می گویند در صورت کاهش 32 میلیون و 200 هزار تومانی سکه امامی، احتمال سقوط مجدد به کانال مذکور وجود دارد. البته به گفته برخی تحلیلگران عمر ارزی بیش از 32 میلیون و 500 هزار تومان ممکن است صندوق موجودی افزایشی را سنگین کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35494

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.