به گزارش اخبار اقتصادی، در کانون توجه، رهبر گزارش درآمد، پیشگام خودروهای الکتریکی تسلا است که فصل گزارش دهی را از چهارشنبه آغاز می کند. تسلا بخشی از “Magnificent Seven” است، گروهی که شامل اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، انویدیا و متا پلتفرم‌ها می‌شود که امسال رشد بازار سهام ایالات متحده را رهبری کردند. این گروه پر ستاره، که سهام آن 40 تا 200 درصد افزایش یافته است، مسئول تقریباً تمام سودهای S&P 500 است. با این رشد بالا، هر گونه عملکرد ضعیف می تواند به شدت به شاخص های سهام ضربه بزند.

در همین حال، سایر بازیگران اصلی مانند بانک آمریکا، گلدمن ساکس، جانسون اند جانسون، نتفلیکس و فیلیپ موریس نیز گزارش های فصلی خود را منتشر خواهند کرد و سرمایه گذاران را نگران خواهند کرد.

در بخش داخلی، داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن، که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود، انتظار می‌رود که افزایش 0.5 درصدی را گزارش کند، که تصویری از تقاضای مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر را با تقویت جایگاه‌های فروش و خدمات خودرو نشان می‌دهد. شاخص های بخش مسکن به همراه داده های مربوط به فعالیت های تولیدی و مطالبات بیکاری نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در سراسر اقیانوس آرام، چین با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، زیرا به نظر می رسد بهبود پس از همه گیری در حال تزلزل است و انتظارات برای اقدامات محرک قریب الوقوع از سوی پکن را تقویت می کند. افت بیش از حد انتظار داده های صنعتی از چین باعث شد بازارهای اروپایی روز چهارشنبه را بسیار محتاطانه آغاز کنند.

در همین حال، بانک مرکزی انگلیس به دقت اطلاعات مربوط به تورم بریتانیا را که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، رصد می کند، که می تواند به شدت بر اندازه افزایش بعدی نرخ بهره تأثیر بگذارد. اگرچه انتظار می‌رود شاخص کل قیمت‌ها تعدیل شود، اما فشارهای تورمی مداوم، به‌ویژه در بخش خدمات، می‌تواند بانک مرکزی را وادار به افزایش نرخ بهره در ماه اوت کند.

در نهایت، بازارهای نفت در آستانه صعود دیگری هستند زیرا کاهش تورم، اختلالات عرضه و برنامه‌هایی برای تکمیل ذخایر استراتژیک ایالات متحده از قیمت‌ها حمایت می‌کند. به گفته راب هاورث از مدیریت ثروت بانک ایالات متحده، علیرغم یک شکست جزئی در روز جمعه، زمانی که دلار تقویت شد و معامله گران سود خود را اعلام کردند، قیمت نفت ممکن است “بالاتر” باشد.

در عین حال طلا با شکستن خط گردن الگوی معکوس سر و شانه خود به روند نزولی خود در تایم فریم روزانه پایان داده و دور جدیدی از صعود را آغاز کرده است. به نظر می رسد تداوم کاهش تورم و افزایش گمانه زنی ها در مورد پایان سیاست افزایش بیشتر نرخ سود ممکن است قیمت فلز زرد در بازارها را برای مدتی به سمت مساعد خریداران سوق دهد.

مهمترین رویدادهای چهارشنبه بازار

چندین داده کلیدی ایالات متحده و کانادا در ساعت 16:00 روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. برای ایالات متحده، افزایش شاخص‌های اصلی و خرده‌فروشی می‌تواند نشان‌دهنده تقویت بخش مصرف‌کننده باشد که می‌تواند شرایط پایدار اقتصادی را تایید کند و حداقل در کوتاه‌مدت از سقوط دلار جلوگیری کند. آمار تولید صنعتی آمریکا نیز منتشر خواهد شد. افزایش شاخص‌های تولید صنعتی نیز ممکن است نشان‌دهنده قوی‌تر شدن بخش صنعتی باشد که حمایت بیشتری از دلار آمریکا را فراهم می‌کند.

برای کانادا، ما منتظر انتشار CPI و CPI اصلی یا گزارش‌های تورم هستیم که ممکن است بر روی لونی تأثیر بگذارد. اگر اعداد و ارقام نشان دهنده نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، می تواند بر بانک کانادا فشار بیاورد تا سیاست های پولی را سخت تر کند، که احتمالاً باعث تقویت لونی خواهد شد. برعکس، اگر ببینیم که تورم در کانادا نیز رو به کاهش است، می‌توان انتظار داشت که واکنش ترکیبی را در دلار کانادا مشاهده کنیم. شاخص قیمت کالا (RMPI) نیز منتشر خواهد شد. این افزایش می‌تواند منعکس‌کننده هزینه‌های ورودی بالاتر برای شرکت‌ها باشد، که می‌تواند بسته به احساسات عمومی بازار، بر شرکت‌ها تاثیر بگذارد.

علی مرتضوی، مدیر تحقیقات شرکت بین المللی اینوسلو – ادامه مطلب را اینجا ببینید.