• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

بر روی فرش کوه لرستان حدود 2 میلیارد بشکه نفت وجود دارد

  • کد خبر : 28665
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
بر روی فرش کوه لرستان حدود 2 میلیارد بشکه نفت وجود دارد

به گزارش اخبار اقتصادی از لرستان؛ مهدی فکور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیران و تیم نظارتی مدیریت اکتشاف در پروژه شیل نفتی از تهران از سایت پژوهشگاه نفت دانشکده فنی دانشگاه بازدید کرد تا وضعیت را بررسی کند. آخرین وضعیت از دستاوردهای ارزشمند این پروژه.

دومین پروژه تحقیقاتی و فناوری انتقال دانش فنی و فناوری اکتشاف نفت غیر متعارف (شیل نفتی) به کارفرمای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و همکاری پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران به عنوان مجری پژوهشی و تالین دانشگاه استونی به عنوان یک شبکه همکار از 20 سپتامبر 2018 با دوره برنامه ریزی اولیه 48 ماهه شروع می شود که اکنون با تمدید 9 ماهه در مرحله نهایی خود قرار دارد.

اهداف اصلی و اصلی این پروژه تعیین مشخصات حرارتی و ژئوشیمیایی و میزان بازده نفت شیل نفتی، تعیین ویژگی های کیفی و فیزیکوشیمیایی شیل نفتی استخراج شده از شیل نفتی، ارائه کارآمدترین فناوری برای دستیابی به حداکثر بازده نفت است. . ظرفیت بازده شیل، ارزیابی پتانسیل بازده نفت شیل قالیکوه به منظور دستیابی به سوخت مایع و ترکیبات شیمیایی خاص، ارائه کارآمدترین مکانیزم و فناوری برای به دست آوردن نفت شیل با بالاترین کیفیت، طراحی و ساخت اولین سیستم آزمایشی آزمایشی قالیکوه خاطرنشان کرد: تولید نفت شیل اکتشافی در ایران، استقرار و دستیابی به فناوری لازم برای اجرای فاز صنعتی تولید نفت شیل.

با توجه به نیاز به دستیابی و درک رفتار و عملکرد فرآیند «نیمه‌کک‌سازی پیرولیز» که طی آن حداکثر تولید روغن باکیفیت از ذخایر شیل نفتی قالیکوه حاصل می‌شود، به صورت آزمایشگاهی و نیمه کک‌سازی طراحی و ساخته شد. – خلبان صنعتی در این فناوری برای گرم کردن بستر دوار از یک حامل حرارتی جامد و یک حامل حرارتی گازی و برای گرم کردن و خشک کردن از حامل حرارتی گاز استفاده می شود. در این بخش حرارت دهی انجام می شود تا هیدروکربن های آزاد و سبک نمونه که همراه با گاز از خشک کن خارج می شوند، متراکم و بازیافت شوند و با توجه به جدید بودن برخی عملکردها، فناوری مورد نظر معرفی و معرفی شود. ثبت اختراع در ایران و جهان

از جمله مهم ترین دستاوردها و محصولات فناورانه این پروژه برای کشور می توان به کسب دانش فنی و بومی سازی فناوری لازم برای تعیین حداکثر بازدهی روغن، دستیابی به فناوری با کیفیت برای تولید روغن های نامتعارف و سوخت های استراتژیک، توسعه دانش فنی و طرح های فناورانه سیستم پایلوت به منظور ارائه طرحی برای بهبود میزان بازده نفت با استفاده از روش های مختلف و بررسی نانو دما، زمان و اندازه ذرات.

سیستم آزمایشی و نیمه صنعتی آزمایشی تولید نفت غیر متعارف اکتشافی در ایران به منظور اطمینان از جنبه های فنی و اقتصادی فرآیند تولید نفت غیر متعارف اکتشافی و نشان دادن توانایی بهره برداری از میادین غیر متعارف در مقیاس آزمایشگاهی و مقیاس طراحی شده است. -صنعتی (دستاوردهای فیزیکی و فناوری محسوس پروژه).

بر اساس اعلام اداره اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، تخمین زده می‌شود که ۲ میلیارد بشکه نفت در معدن شیل قالیکوه لرستان وجود داشته باشد و این نفت از نوع سبک است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که نفت می‌تواند از شیل قیری در این منطقه استخراج شود.

مهدی زکی پور / لرستان

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28665

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.