به گزارش اخبار اقتصادی، طی هفته پایانی مرداد ماه تا اول شهریورماه بالغ بر 35 هزار تن انواع محصولات شیمیایی در بازار فیزیکی بورس کالا معامله شد. واحدهای تولیدکننده مواد شیمیایی در هفته منتهی به جمعه سوم شهریور در بازار فیزیکی بورس کالا در مجموع 47 هزار تن انواع محصولات شیمیایی به فروش رساندند. حجم بالای عرضه ها نسبت به عرضه های معمول هفتگی، متقاضیان را به رینگ صنعتی بورس کالا کشاند و با وجود اینکه این بازار تقاضای 46 هزار تنی را به ثبت رساند، در نهایت 35 هزار و 300 تن محصولات شیمیایی از این صنعت ارسال شد. حلقه کیسه کالا فروخته شد.

به این ترتیب در هفته ای که نیمی از لوازم مربوط به روزهای پایانی مرداد و بخشی به روزهای اول شهریور بود. حجم فروش محصولات شیمیایی در بازار فیزیکی بورس کالا بالاتر از میانگین سالانه حجم فروش هفتگی بود. افزایش پیشنهاد با هدف جبران پیشنهاد در هفته های اول مرداد؛ رونق اصلی حلقه شیمیایی در روزهای پایانی مرداد ماه سال جاری رخ داد. در ادامه خبر جلسه هیات رئیسه برای تصمیم گیری در مورد تغییر نرخ ارز مرجع برای تعیین قیمت محصولات پتروشیمی (ارز 28 هزار و 500 تومانی) اضافه شد که متقاضیان تمایل دارند خرید بالا و بنابراین حلقه محصولات ممکن است شیمی دوباره شکوفا شود.

این در حالی است که حجم فروش هفتگی انواع مواد شیمیایی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته منتهی به جمعه دوم شهریور افزایش یافته اما رینگ پلیمری از این رونق برخوردار نیست. جابجایی برخی شرکت های مادر پتروشیمی و عدم عرضه محصولات پرتقاضا باعث کاهش حجم عرضه در رینگ پلیمری شده و با توجه به کاهش تقاضا، حجم معاملات در این بخش نیز کاهش یافته است. .