• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

برای ثبت سفارش واردات خودرو مشکلی نداریم.

  • کد خبر : 43647
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
برای ثبت سفارش واردات خودرو مشکلی نداریم.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت سکوت «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو و اینکه تاکنون چه تعداد خودرو وارد کشور شده است، اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته و شهریورماه تقریباً تعداد ثابتی خودرو وارد کشور شده است. . هر ماه هست علاوه بر بیش از 15 هزار خودروی ترخیص شده، نزدیک به 20 هزار دستگاه خودرو در گمرک داریم. علاوه بر این، چندین خودرو نیز در مناطق موجود یا در حال ساخت داریم که سفارش آنها ثبت شده است.

وی افزود: بر این اساس روند واردات خودرو روتین شده و مشکلی برای ثبت سفارش وجود ندارد. این در حالی است که تخصیص ارز توسط بانک مرکزی طبق روال خاصی انجام می شود. بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 800 میلیون دلار به واردات خودرو اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که چند روز پیش این موضوع مطرح شد که ثبت سفارش واردات خودرو از ابتدای سال با مشکل مواجه است و تاکید شد که برخلاف وعده وزیر دولت سیزدهم (عباس علی آبادی) وی در حاشیه نمایشگاه اخیر خودرو سکوت کرد تا مشکل ثبت نامی را که از آن به عنوان یک مشکل موقت یاد می کند و همچنان فلج است، حل کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص صحت این موضوع تصریح کرد: بی نظمی وجود ندارد، اما اینطور نیست که هرکسی بتواند به راحتی درخواست و ثبت سفارش کند. زیرا تعداد درخواست ها بسیار زیاد و فراتر از سهمیه ارزی این بخش است.

وی افزود: درخواست ها انجام می شود اما بر اساس ظرفیت و سهمیه ارزی که وجود دارد ثبت سفارش می شود و سهمیه تعیین و ثبت سفارش می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43647

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.