• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

بانک های بزرگ شکوفا شدند و سهام وال استریت به بالاترین حد خود رسید

  • کد خبر : 45220
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
بانک های بزرگ شکوفا شدند و سهام وال استریت به بالاترین حد خود رسید

اکوایران: رشد قابل توجه سهام بانک های بزرگ آمریکایی مانند جی پی مورگان و ولز فارگو باعث شد سهام وال استریت رشد کند و رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

اخبار اقتصادی، وال استریت فصل جدید سود را با رسیدن سهام به بالاترین سطح تاریخ خود پس از انتشار نتایج قوی از سوی بانک ها آغاز کرد.

S&P 500 دیروز به 5800 واحد رسید و چهل و پنجمین رکورد خود را در سال جاری ثبت کرد. معامله گران سهام نگران این بودند که شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باعث تضعیف سود بانک ها شود، وقتی موسسه مالی جی پی مورگان از افزایش غیرمنتظره درآمد بهره خود خبر داد، نفس راحتی کشیدند. درآمد خالص بهره ولز فارگو کاهش یافت، اما این شرکت انتظار دارد که سرعت کاهش در سه ماهه پایانی سال تعدیل شود. سهام هر دو بانک حداقل 4.4 درصد افزایش یافت و شاخص بانکی KBW را به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 رساند.

میشل لندسبرگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری، انتظار دارد که فصل درآمدی قوی، حتی از سوی بانک های بزرگ، وجود داشته باشد، زیرا بدهی کارت های اعتباری بسیار کم است و افزایش فعالیت اقتصادی باعث افزایش سود بانک ها می شود.

S&P 500 دیروز 0.6% افزایش یافت و پنجمین هفته متوالی افزایشی خود را به ثبت رساند که طولانی ترین روند رشد از ماه مه تاکنون است. شاخص نزدک 100 0.1 درصد و شاخص صنعتی داوجونز 1 درصد رشد کردند. شاخص راسل 2000 نیز رشد 2.1 درصدی را تجربه کرد.

سهام تسلا پس از معرفی روبات تاکسی 8.8 درصد سقوط کرد. با این حال، سهام Uber و Lyft بیش از 9.5 درصد افزایش یافت.

با این حال، اوراق قرضه تغییر چندانی نداشتند، در حالی که سررسیدهای کوتاه تر بهتر عمل کردند. شاخص سهام بلومبرگ آمریکا چهارمین هفته متوالی افت خود را ثبت کرد. شاخص دلار نیز تغییر چندانی نداشت و دومین هفته رشد خود را به دلیل انتظارات کاهش سرعت کاهش نرخ بهره ثبت کرد.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز به زیر 76 دلار سقوط کرد.

به گفته دیوید لفتکوویتز از UBS Global Wealth Management، اکنون که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را آغاز کرده است، اقتصاد با کاهش نرخ بهره تقویت خواهد شد، بنابراین انتظار می رود نتایج درآمد سه ماهه سوم با این نتایج مطابقت داشته باشد.

او گفت که در سناریوهای غیررکودی، S&P 500 طی دوازده ماه از زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کرده است، 17 درصد افزایش یافته است. هدف قیمت 5900 تا دسامبر 2024 و 6200 تا ژوئن 2025 برای S&P 500 است.

به گفته تورستن اسلوک از مدیریت دارایی آپولو، بخش مالی یکی از بهترین عملکردها در طول چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است که با فرود نرم به پایان می رسد.

به گفته جینا مارتین آدامز، مایکل کاسپر و وندی سانگ از بلومبرگ اینتلیجنس، یک دوگانگی غیرمعمول پیش از فصل درآمد سه ماهه سوم شکل گرفته است.

در حالی که تحلیلگران به طور مداوم انتظارات از شرکت های S&P 500 را کاهش داده اند، راهنمایی های مدیریت نشان می دهد که چشم انداز بسیار قوی تری وجود دارد و نشان می دهد که شرکت ها به راحتی انتظارات را شکست خواهند داد.

پیش بینی رشد درآمد خالص S&P 500 در سه ماهه سوم 4.2 درصد است که نسبت به پیش بینی رشد 7 درصدی در اواسط جولای کاهش یافته است و عمدتاً توسط بخش انرژی هدایت می شود. با این حال، چشم انداز ضعیف تحلیلگران به انرژی محدود نمی شود، زیرا برآوردها برای همه بخش ها به جز خدمات ارتباطی کاهش یافته است.

در حال حاضر، انتظار می‌رود 37 درصد از شرکت‌های S&P 500 در سه‌ماهه سوم نسبت به سال گذشته سود کمتری به ازای هر سهم گزارش کنند، در حالی که در سه‌ماهه دوم 26 درصد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45220

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.