• امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
0

بانک مرکزی اعلام کرد: مرحله اول مزایده «اوراق مالی اسلامی دولتی» 21 اردیبهشت ماه

  • کد خبر : 38529
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
بانک مرکزی اعلام کرد: مرحله اول مزایده «اوراق مالی اسلامی دولتی» 21 اردیبهشت ماه

وزارت اقتصاد و دارایی در نظر دارد اولین مزایده اوراق مناقصه عمومی در سال 1403 را در روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کند.

اخبار اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای عرضه «اوراق مالی دولت اسلامی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) به صورت هفتگی، مرحله اول حراج عمومی اوراق. مناقصه سال 1403 فروش به بانک ها، موسسات اعتباری و غیر بانکی و موسسات مالی موضوع بند (21) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا در روز سه شنبه مورخ 20 اردیبهشت 1303 برگزار می شود. بانک مرکزی در این مزایده ها خدمات واسطه گری لازم را به وزارت اقتصاد و دارایی و بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ارائه می کند. نحوه انجام حراج و ارزش های پیشنهادی با جداول زیر مطابقت دارد:

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف به قبول کلیه پیشنهادات واصله و یا فروش کلیه اوراق ارائه شده در مزایده نمی باشد. بانک مرکزی دستورات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را برای تصمیم گیری، تعیین و اعلام احکام برنده به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می کند. کارگزاری این بانک ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های معاملاتی، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه‌شده و فروخته شده ندارد و به‌منظور تامین مالی دولت، این گونه اوراق را در بازار اولیه خریداری نخواهد کرد.

بدون عنوان 2

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38529

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.