• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بالا پنج در بورس اوراق بهادار تهران

  • کد خبر : 43449
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
بالا پنج در بورس اوراق بهادار تهران

اکوایران: شاخص بورس تهران امروز برای پنجمین روز متوالی رشد کرد.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 8 هزار و 247 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 76 هزار و 272 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 3299 واحد افزایش عدد 648 هزار و 277 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس 58 واحد رشد کرد و به رقم 21 هزار و 2 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 515 واحدی به عدد 111 هزار و 545 واحد رسید.

ورود پول واقعی به بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت قانونی مثبت بود و 96 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

امروز نماد Vebank بیشترین هجوم پول واقعی را دریافت می کند که ارزش آن بالغ بر 21 میلیارد توکن است. پس از وبانک، نمادهای دسبهان، شپنا، ونوین و تاسیکو بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروج پول واقعی مربوط به نمادهای شپدیس، نوری، غالیبر، فذر و سپاها بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس.

امروز نمادهای شپنا، پارسان و فولاد نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای کنور، فملی و فارس نمادهای قرمز رنگی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در بازار ارز نمادهای حسینه، آریا و فسبا بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل و نمادهای فذر، ددانا و بپس بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد ذوب بیشترین معامله را داشت و فولاد و شستا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. همچنین خانور، فزر و سلیم بیشترین معاملات را در فرابورس انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 9 هزار و 984 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم به یک هزار و 310 میلیارد تومان رسید که 13 درصد از کل ارزش معاملات آن روز بازار را به خود اختصاص داد.

امروز ارزش معاملات خرد بورس با 3 درصد افزایش نسبت به روز شنبه به 2.644 میلیارد تومان رسید.

030607

پرمعامله ترین سهام

نماد فولاد در معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص داد که ارزش آن به 40 میلیارد تومان رسید.

پس از فولاد، وبملت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و فملی با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد فاذر و شستا با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 580 میلیون و 657 هزار و 613 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا با بیشترین حجم تراکنش در بازار در رتبه دوم و وبملت در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد خودرو و وبسادر نیز در رتبه بعدی بیشترین حجم معاملات در بازار قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 300 نماد با صف خرید و 129 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 64 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 790 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش نیز با 2 درصد کاهش به 408 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030607

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43449

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.