• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

بازگشت پسته ایران به دلیل آفلاتوکسین

  • کد خبر : 40998
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۰۷
بازگشت پسته ایران به دلیل آفلاتوکسین

اکوایران: رئیس انجمن پسته ایران از وجود سموم باقیمانده در پسته ایران خبر داد و گفت: اما به دلیل باقیمانده سموم، محموله صادراتی هنوز عودت داده نشده است. اما به دلیل آفلاتوکسین برگشته است.

اخبار اقتصادی، پیش بینی می شود امسال 200 هزار تن پسته تولید شود که تفاوتی با سال گذشته نخواهد داشت. این در حالی است که بر اساس آمار انجمن پسته ایران میزان صادرات در سال گذشته 80 هزار تن بوده است. 50 هزار تن از این محصول در انبارهای کشاورزان یا صادرکنندگان قرار دارد و 20 هزار تن در بازار داخلی به فروش رسیده است.

«اکوایران» از محمد صالحی از اعضای هیئت مدیره انجمن پسته کشور درباره وضعیت سموم باقی مانده سوال می پرسد. وی در این باره می گوید: سموم باقیمانده در پسته داریم. اما بسیاری از کشاورزان از کودهای ارگانیک استفاده می کنند، بنابراین ما محصولات خوبی داریم. ضمن اینکه دانش آموز پسته ما دارای سموم باقیمانده است و مسئولان مربوطه باید به کشاورز کمک کنند تا محصولی بدون سم تولید کند.

اعلام کرد که محصول پسته ایران به دلیل وجود آفلاتوکسین عودت داده شد اما به دلیل باقیمانده سموم هیچ محصولی عودت داده نشد.

آفلاتوکسین یک سم قارچی طبیعی است که ذرت، بادام زمینی، پسته و سایر محصولات را آلوده می کند.

صالحی می افزاید: ما در بسیاری از باغات مشکل سم داریم اما آمار نداریم زیرا این زمینه به طور دقیق بررسی نشده و بسیاری از کشاورزان ما به سموم خوب دسترسی ندارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40998

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.