• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

بازگشت هیجان به بازار سکه

  • کد خبر : 37538
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
بازگشت هیجان به بازار سکه

اکوایران: انتشار خبری مبنی بر حمله هوایی دوشنبه شب رژیم صهیونیستی به دمشق موجب رفتارهای هیجانی معامله گران ارز و تشدید ریسک های سیاسی در بازار شد.

اخبار اقتصادی، روز گذشته بازار سکه روند صعودی را شاهد بود. آن طور که از شواهد نشان می دهد قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر تا سطح 42 میلیون تومان افزایش یافت.

اما چه اتفاقی افتاد که سمت صعودی بازار ارز کف ترازو را پایین آورد؟ محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص اظهار داشت: دو عامل مهم در تعیین قیمت طلا و ارز؛ نرخ دلار و اونس جهانی است و هر دو در این مدت قیمت را افزایش داده اند. زمان.

از سوی دیگر انتشار اخباری مبنی بر حمله هوایی دوشنبه شب رژیم صهیونیستی به دمشق باعث افزایش ریسک های سیاسی در بازار و احساساتی شدن رفتار دلالان ارز شد.

جمعی از معامله گران سکه گفتند: با توجه به نوسانات بازار جهانی طلا، قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه 24 فروردین مانند روز سه شنبه احتمالا به رشد خود ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که قیمت هر اونس طلا به دلیل افزایش سطح تنش در خاورمیانه حدود 2288 دلار است که نسبت به روز گذشته افزایشی نزدیک به 35 دلاری را تجربه کرده است. با این حال، برخی دیگر می گویند که افزایش قیمت ها احساسی است و با کاهش اخبار منفی و بازگشت کامل معامله گران به بازار، احتمالاً قیمت ها از فاز افزایشی خارج می شوند.

کارشناسان فنی معتقدند در شرایط فعلی اگر طلا و دلار سیگنال صعودی به بازار ارز ارسال کنند، احتمال تداوم نوسانات ارز وجود دارد.

به گفته آنها اگر امروز ارز بالای 42 میلیون تومان بماند، احتمال رسیدن آن به پله های دوم و پنجم کانال مذکور وجود دارد. از سوی دیگر، با فروکش کردن تب هیجان، سکه ممکن است افت قابل توجهی را ثبت کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37538

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.