• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

بازار گرم ورق فولادی بررسی می شود

  • کد خبر : 37898
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
بازار گرم ورق فولادی بررسی می شود

اکو ایران: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جبران کمبود کاغذ در بازار مجوز واردات آن را به تولیدکنندگان و بازرگانان داد تا از سردرگمی قیمت در بازار جلوگیری شود.

اخبار اقتصادی؛ کمبود ورق در بازار داخلی به دلایل مختلفی از جمله اجرای پروژه های بزرگی مانند پروژه انتقال آب قابل مشاهده است و از سوی دیگر پیش از این اعلام شده بود که فولاد مبارکه در سال جاری تعمیرات اساسی می شود. با توجه به شرایط بازار، شورای رقابت برای کنترل افزایش قیمت وارد میدان شده است. از این حیث این شورا دستورالعملی را که در حال حاضر بازار ورق گرم فولاد را تنظیم می کند، بررسی خواهد کرد. البته هنوز نتایج جلسه مشخص نیست و تولیدکنندگان باید منتظر تصمیم شورای رقابت باشند.

دلایل این تصمیم را می توان کمبود عرضه، آشفتگی قیمت ها و عوامل حمایتی از تولید دانست که برخی فعالان بازار معتقدند ممکن است این بازار را متلاطم تر کند.

برخی از مخالفان این طرح اشاره می کنند که واردات این محصول به تولید ملی آسیب می زند و از سوی دیگر برخی کارشناسان از وابستگی به واردات ورق فولادی ابراز نگرانی کرده و معتقدند این امر در آینده به اقتصاد کشور آسیب می زند. . بلند مدت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37898

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.