به گزارش اخبار اقتصادی، روز چهارشنبه 27 مردادماه بیش از 170 هزار تن میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران به فروش رسید. برای این محصول 74 هزار تن تقاضا از سوی مشتریان ثبت شد اما در نهایت در این روز 32 هزار و 150 تن از محصول میلگرد عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس معامله شد. بنابراین، کارخانه های نورد کشور همچنان با رکود شدید مبارزه می کنند.

رکود حاکم بر معاملات فولاد مقطع بلند به حدی شدید است که قطع برق صنایع و احتمال کاهش عرضه تاثیری بر رونق رینگ فیزیکی بلندبرد نداشته است.

از رینگ فیزیکی بورس کالا 32 هزار تن شمش فولادی با میانگین قیمت 22 هزار و 100 تومان معامله شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد اعضای بورس، قیمت نهایی فروش میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالا معادل 24 هزار تومان بود. این در حالی است که در این روز هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران با قیمتی از 24 هزار تومان تا 24 هزار و 500 تومان به فروش می رسد. به این ترتیب تفاوت قیمت ها بین بازار آزاد و بورس به حدی است که خرید در بورس توجیه اقتصادی ندارد و همین عامل رکود شدیدی است که بازار در حال تجربه آن است. در این شرایط معامله گران چشم انداز روشنی برای بهبود تقاضا در میان مدت ندارند و به همین دلیل ریسک خرید میلگرد با قیمت پیشنهادی فعلی در بورس کالا را به امید رشد قیمت به سادگی نمی پذیرند. در میان مدت.