• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

اولتیماتوم از کالج داروسازان به دولت/ فراخوان پذیرش لغو بیمه

  • کد خبر : 43162
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
اولتیماتوم از کالج داروسازان به دولت/ فراخوان پذیرش لغو بیمه

اکوایران: رئیس انجمن داروسازان ایران در نامه ای به رئیس جمهور خواستار توجه دولت به مطالبات معوق داروخانه ها شد.

اخبار اقتصادی، «در صورت عدم پرداخت حداقل سه ماه از مطالبات معوق داروخانه ها، داروخانه ها در پذیرش نسخه های بیمه ای تجدید نظر خواهند کرد. این چیزی است که شهرام کلانتری داشانی در نامه ای به تاریخ 8 مرداد – دیروز دوشنبه – خطاب به مسعود بیزیکیان نوشت.

رئیس انجمن داروسازان ایران از رئیس جمهور خواست دستور دهد به مشکلات داروخانه ها توجه ویژه شود. متن این نامه 10 شهریور 1403 را آخرین مهلت پرداخت حداقل سه ماه مطالبات داروخانه اعلام کرده است.

این نامه در حالی منتشر شد که روز گذشته رئیس شورای عالی نظام پزشکی به شکست طرح درور اشاره می کرد. وی با ادعای اینکه تخصیص منابع برای طرح دروار از ابتدا با مشکلاتی همراه بود گفت: اجرای طرح دروار در سال 1401 نیازمند 73 درصد بودجه بود که تنها 50 درصد آن پرداخت شد. وی در سال 1402 به 107 رای نیاز داشت اما شورای اسلامی برای اجرای این طرح تنها 66 رای را تصویب کرد.

علاوه بر تصویب 50 درصد بودجه مورد نیاز، باید مشکل تاخیر در پرداخت را هم اضافه کنیم، چرا که هنوز بودجه پروژه دروار سال گذشته به طور کامل پرداخت نشده است.

از سوی دیگر اجرای طرح دروار باعث افزایش بدهی شرکت های بیمه به داروخانه ها شد و این بدان معناست که نه تنها مشکل رفع کمبود دارو حل نشد، بلکه میزان بدهی شرکت های بیمه با … شرکت های بیمه سازمان ها نیز افزایش یافتند. در چنین شرایطی پول به شرکت های سازنده دارو برنمی گردد و در نتیجه دارو تولید نمی شود. در حال حاضر سازمان هدفمندسازی یارانه ها متولی مطالبات داروخانه ها است و سیاست های پرداختی این سازمان نتوانسته این مشکل را برطرف کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43162

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.