• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
2

السالوادور پس از تصمیم بزرگ بیت کوین 31 میلیون دلار برنده شد

  • کد خبر : 43898
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
السالوادور پس از تصمیم بزرگ بیت کوین 31 میلیون دلار برنده شد

اکوایران: السالوادور در سال 2021 برای اولین بار در جهان بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در این کشور اعلام کرد. طبق گزارش ها، خرید بیت کوین این کشور 31 میلیون دلار سود برای آن به همراه داشته است.

اخبار اقتصادی، السالوادور سومین سال پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی را در 7 سپتامبر (17 شهریور) سال جاری جشن گرفت.

به گفته کوین تلگراف، تصمیم رئیس جمهور السالوادور، نجیب باگیله، با هدف ارتقاء شمول مالی (دسترسی عادلانه و عادلانه به محصولات و خدمات مالی)، بهبود پرداخت های حواله و جذب نوآوری مالی اتخاذ شده است. اگرچه پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در ابتدا با شک و تردید مواجه شد، برخی مانند الکس ماموت، مدیر عامل شرکت Peanut Trade، این ابتکار را موفقیت آمیز می دانند.

السالوادور به‌طور پیوسته بیت‌کوین می‌خرد و بیش از ۳۱ میلیون دلار از ۵۸۶۵ بیت‌کوین سود به‌دست آورده است. علیرغم انتقادهای اولیه، به ویژه پس از کاهش ارزش بیت کوین از اوج 69000 دلاری آن در سال 2021، سرمایه گذاری این کشور اکنون به ثمر نشسته و موقعیت رئیس جمهور خود را تقویت می کند.

اگرچه پذیرش السالوادور از بیت کوین نتایج مثبتی را نشان داده است، اما اقتصادهای بزرگ از این روش پیروی نکرده اند، عمدتاً به این دلیل که کشورهای بزرگتر به وام دهندگان بین المللی که مخالف چنین اقداماتی هستند متکی هستند.

جمهوری آفریقای مرکزی تنها کشور دیگری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی معرفی کرده است.

با این حال، حرکت نوآورانه السالوادور باعث ایجاد بحث در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهانی شده است، به طوری که کشورهایی مانند برزیل در حال بررسی چارچوب های نظارتی آینده برای بیت کوین هستند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز یکشنبه (18 سپتامبر) از 53642 دلار تا 54708 دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعت 19:43 به وقت ایران به قیمت 53840 دلار معامله شد. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود هزار دلار کاهش یافته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 44.16 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل 8 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 2243 دلار به 2308 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت 19:43 به وقت ایران به قیمت 2246 دلار معامله شد. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 81.9 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل 9 درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43898

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.