به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سکه در اولین روز هفته جاری شاهد نوسان قیمت سکه امامی بین کانال 28 تا 29 میلیون تومان بود.

فلز گرانبهای ملی در آغاز معاملات نقدی روز شنبه تحت تاثیر صعودی قیمت جهانی طلا افزایش یافت و با 700 هزار تومان افزایش به سطح 29 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

اما در ادامه مذاکره با نوسان نزولی قیمت دلار، از قدرت معامله گران صعودی کاسته شد و فلز زرد ملی شیب کرد و دوباره تا کانال 28 میلیون تومان عقب نشینی کرد.

اگر هر کانال قیمتی را به 10 سطح مساوی تقسیم کنیم، قیمت ارز بعدازظهر شنبه در سطوح هشتم و نهم کانال 28 میلیون تومانی قرار گرفت.

همانطور که گفته شد امروز نرخ دلار در بازار آزاد نزولی بود. اسکناس آمریکا پنجشنبه شب هفته گذشته حدود 51 هزار و 200 تومان معامله شد، اما در اولین روز هفته جاری یک کانال نزول کرد و حدود 50 هزار و 900 تومان معامله شد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، در نخستین روزهای هفته گذشته و همزمان با آغاز درگیری های نظامی در منطقه، با احتمال گسترش این درگیری ها به کل منطقه، فضای جدیدی از انتظارات تورمی شکل گرفت. که باعث رشد بیش از حد نرخ ارز شد.

اما با گذشت زمان و عدم مشارکت ایران در این درگیری ها، سطح این انتظارات کاهش یافت و نرخ ارز نیز به همان نسبت کاهش یافت. در همین حال، سایر بازارهای جهانی با ادامه درگیری ها واکنش نشان می دهند.

به نظر می رسد با توجه به کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر، دلالان ارز بیش از گذشته محتاطانه عمل کرده و حاضر به خرید و فروش آسان نیستند. به گفته برخی از معامله گران، نوسانات محدود دلار، قدرت معامله گران صعودی را کاهش داده است.

با این حال، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر از مرز 1900 دلار عبور کرده و تا سطح 1930 دلار پیش رفته است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که عدم قطعیت های اقتصادی و سیاسی از جمله جنگ غزه و در نتیجه تغییر انتظارات در بازارها ممکن است باعث شود قیمت طلا زودتر از حد انتظار از 2000 دلار فراتر رود.

به گفته این گروه از فعالان بازار، مرز 1920 دلاری یکی از مقاومت های مهم فلز زرد در مسیر حرکت به سمت مرز 2000 دلار است.

قیمت ارز در معاملات پشت خطی شنبه شب تا سطح مقاومت 28 میلیون و 800 هزار تومان فروخته شد. کارشناسان فنی می گویند در دومین روز هفته، معامله گران ارز احتمالا دوباره برای عبور از مرز 29 میلیون تن تلاش خواهند کرد و در صورت عبور از این سقف، احتمال افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی تا اواسط قیمت وجود دارد. کانال 29 میلیون تنی .میلیون تومان.

در غیر این صورت، در صورت تضعیف ارز به هر دلیلی، ممکن است ارز به وسط کانال 28 میلیون تومانی و به تدریج به ابتدای کانال مذکور بازگردد.