• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

افشای سیاست های اقتصادی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری

  • کد خبر : 41097
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
افشای سیاست های اقتصادی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری

اکوایران: امروز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین موضوع بازارهاست.

اخبار اقتصادی، دوران تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و این روزها فعالان اقتصادی و بازار پیگیر صحبت های کاندیداها و اطرافیان بوده اند. امروز مناظره دو نامزد ریاست جمهوری برگزار شد و حامیان هر دو نامزد وعده های نامزد خود و نقاط ضعف نامزد مقابل را فاش می کنند.

حامیان هر دو نامزد طرف مقابل را محکوم به اصلاح قیمت انرژی و صحبت از افزایش یارانه ها می کنند.

آنچه مشخص است این است که قیمت پایین انرژی در ایران باعث افزایش سود حاصل از قاچاق سوخت شده است. درآمدی که از جیب مردم ایران به جیب قاچاقچیان می رود. از سوی دیگر، این رویه باعث افزایش مصرف داخلی شده است. به گونه ای که استفاده از خودروی شخصی سود بیشتری نسبت به حمل و نقل عمومی درون شهری و سفرهای بین شهری دارد.

رشد روزافزون تقاضای سوخت باعث شده است که ایران از صادرکننده بنزین به واردکننده تبدیل شود و این امر به این دلیل است که منابع ارزی ارزنده کشور در تامین انرژی بیشتر دخیل است و این در حالی است که نیاز کشور از این منابع استفاده می شود. سرمایه گذاری. .

افزایش یارانه و پرداخت یارانه به افراد یکی از مواردی است که نیاز به منابع دارد. در واقع هیچ پرداختی از سوی دولت ها بدون تعیین منابع آن امکان پذیر نیست و انجام نخواهد شد.

با توجه به صحبت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اطرافیان و رقبای آنها در مورد پرداخت یارانه و اصلاح قیمت حامل های انرژی، به نظر می رسد پرداخت یارانه و اصلاح قیمت حامل های انرژی کلید می خورد. برای حل این معما و منابع حاصل از اصلاح قیمت انرژی می تواند هزینه های لازم برای افزایش یارانه را پوشش دهد.

آخرین وضعیت منابع ارزی ایران

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز درباره افزایش منابع ارزی و ذخایر طلا در کشور صحبت کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی است، اطمینان داد که ذخایر ارزی آزاد و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.

فرزین اعلام کرد: بر اساس آمارهای رسمی هر سال بر حجم تخصیص و عرضه ارز به بخش تولیدی افزوده می شود. این در حالی است که بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی، از اول فروردین تا نهم تیرماه سال جاری، ۱۷ هزار و ۵۸۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافته است. ، که معادل بیش از 175 میلیون دلار در روز است.

فرزین تاکید کرد: زمانی که تورم کنترل و کاهش یافت تا حدودی به دلیل موفقیت سیاست ارزی بود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، وقتی رشد حاصل می شود و رشد تشکیل سرمایه افزایش یافته است، یعنی ارز لازم برای تشکیل سرمایه به خوبی تخصیص یافته است.

نگاه بازار سرمایه به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

ترس از بازار سرمایه امروز کاهش یافت و سایه شوق و ترس در بازار کاهش یافت، اما شکل معاملات نشان می دهد که انتظارات در بازار سرمایه روند جدیدی به خود نگرفته و بازار سرمایه همچنان در کما به سر می برد. ارزش معاملات خرد امروز کاهش یافت و خروج پول واقعی از بازار سرمایه ادامه دارد، اما میزان برداشت پول واقعی از بازار سرمایه امروز کاهش یافت که نشان می دهد میزان شور و نشاط در بورس امروز نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است. روز قبل.

شاید مهمترین موضوعی که در روز آینده بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد، مناظره انتخاباتی امروز مسعود مزیکیان و سعید جلیلی است که مسیر حرکت بازارها را در روز آینده مشخص خواهد کرد.

بررسی ارزش معاملاتی صندوق های طلا نشان می دهد که ارزش معاملاتی آنها در روز جاری نسبت به روز گذشته کاهش یافته است که حکایت از کاهش شور و نگرانی در روز جاری دارد.

نیم سکه در مقاومت است.

بررسی روند قیمت ها در بازار ارز و طلا نشان می دهد که امروز قیمت ها در بازار ارز و طلا کاهش یافته است و این موضوع یکی از دلایل کاهش ورود پول واقعی به صندوق های طلا است.

قیمت تتر امروز به زیر دلار رسیده است. حباب درهم فروکش کرده و حباب سکه امامی در کانال 20 درصد قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نیم سکه نشان می دهد که نیم سکه به محدوده مقاومتی مهمی رسیده است که از اواسط اردیبهشت تاکنون نتوانسته آن را بشکند. محدوده 23 میلیون و 350 هزار تومان حمایت نیم سکه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41097

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.