به گزارش اخبار اقتصادی، روند صعودی قیمت کالاها از ساعات بازگشایی بازارهای جهانی در روز چهارشنبه 29 شهریورماه تغییر کرده است. ترس از تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو مانع از تداوم رشد قیمت در بازارهای کالا شد.

وسترن اینترمدیت گزارش نفت خام در هفته سوم سپتامبر به 90 دلار رسید. این رقم بالاترین قیمت فروش از نوامبر 2022 بوده است. کاهش قابل توجه تولید این محصول توسط اوپک پلاس دلیل اصلی این افزایش قیمت بوده است. اما در آستانه نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه 20 سپتامبر، این محصول بخشی از ارزش خود را از دست داد و تا کانال 89 دلار در هر بشکه سقوط کرد. البته کانال 89 دلاری نیز پیک قیمتی این محصول در دوره 10 ماهه است، اما در حالی که سیگنال کاهش عرضه از رشد نرخ در بازار انرژی حمایت می کند، ادامه این روند به سیاست های پولی کشور بستگی دارد. ایالات متحده. بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا.

تغییر جهت منفی فلزات

مس، آلومینیوم، سرب، روی، سنگ آهن و فولاد نیز از روز چهارشنبه 29 شهریور ماه با غالب شدن سیگنال های نزولی و کاهش نرخ آغاز شد. این در حالی بود که این محصولات در سه هفته اول ماه جاری با حمایت سیگنال‌های اقتصادی چین و کاهش شاخص دلار آمریکا نوسان داشتند و بازدهی مثبتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کردند.

در هفته های اخیر، بانک خلق چین بار دیگر نسبت سپرده های مورد نیاز بانک ها برای اعطای وام را کاهش داد. در عین حال، داده های اقتصادی کشور از افزایش تمایل به دریافت وام در مرداد ماه خبر داد. همه اینها زمینه ساز رشد قیمت در بازار کالاهای صنعتی شد به طوری که سنگ آهن وارداتی به چین با افزایش قابل توجه تقاضا به کانال 120 دلاری و بالاترین قیمت در پنج ماه اخیر رسید. در این شرایط، تضعیف شاخص دلار آمریکا نیز به کمک جریان فزاینده در بازارهای کالایی رخ داد و از این رشد نرخ حمایت کرد.

با این حال، در اواسط هفته سوم سپتامبر، انتشار اخبار جدید از سوی شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات در چین، این کالا را از ریل خارج کرد. پلیس چین چند کارمند شرکت Overgrand را دستگیر کرد. این شرکت یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک در چین بود و شروع بحران مالی و عدم پرداخت بدهی ها و تعهدات آن چالش پیش روی شرکت های ساختمانی در چین را برجسته کرد. پلیس چین از مردم خواست تا هرگونه کلاهبرداری را گزارش کنند و به این ترتیب بار دیگر شاخص‌های دارایی چین در وضعیت پرنوسان و بحرانی قرار گرفته است.

البته، کانتری گاردن، یکی دیگر از توسعه دهندگان املاک و مستغلات در چین که در حال حاضر با بحران مواجه است، موافقت طلبکاران را برای تمدید پرداخت اوراق قرضه دیگر به دست آورد و سهام آن 1 درصد افزایش یافت. این اوراق آخرین اوراق از هشت اوراق قرضه ای بود که کانتری گاردن تلاش کرد آن را تمدید کند.