• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

افزایش قیمت لپ تاپ تا سال 1403

  • کد خبر : 37477
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
افزایش قیمت لپ تاپ تا سال 1403

اکو ایران: با توجه به کاهش 15 درصدی سقف واردات لپ تاپ از پایان سال گذشته تاکنون، پیش بینی می شود قیمت لپ تاپ در سال جاری بیش از گذشته افزایش یابد. این نسخه توسط فعالان اتحادیه فناوران رایانه تهران نوشته شده است.

اخبار اقتصادی؛ سال گذشته قدرت خرید اکثر مردم به صورت روزانه کاهش پیدا کرد که پیش بینی می شود امسال این روند تشدید شود. چرا که از نگاه فعالان اقتصادی چشم اندازی برای بهبود وضعیت اقتصادی وجود ندارد. در این میان خرید برخی کالاها از آن دسته تعهداتی است که به دلیل خالی بودن جیب نمی توان آن را محدود کرد. گاهی به دلیل شرایط کاری یا تحصیلی مجبور به خرید کالایی می شوند که با درآمدشان همخوانی ندارد. خرید “لپ تاپ” نیز یکی از این موارد است.

خرید لپ‌تاپ به یکی از بزرگترین چالش‌های دانشجویانی تبدیل شده است که نمی‌توانند آن را نقدی بخرند یا چکی برای تضمین خرید خود داشته باشند. در صورت یافتن چک غیر قابل استرداد، سود ماهانه بازپرداخت اقساط آنقدر زیاد است که باید به شما تعلق گیرد. در کنار این موارد، فعالان این حوزه نیز معتقدند که موانع زیادی بر سر راه واردات لپ تاپ وجود دارد که باعث افزایش قیمت این محصول می شود.

«اکو ایران» در گفتگو با محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به تحلیل چالش های پیش روی بازار لپ تاپ در سال گذشته پرداخته است.

فرجی می گوید: یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در سال 1402 با آن مواجه بودیم، کاهش 15 درصدی حداکثر سقف واردات لپ تاپ بود.

وزارت امنیت در چند ماه آخر سال 1402 دستور کاهش 85 درصدی مجوز واردات محصولات رایانه ای را صادر کرد. در نتیجه فعالان این حوزه با کمبود رایانه های لپ تاپ مواجه شدند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران می افزاید: سنگ اندازی های اخیر باعث دلسردی واردکنندگان و خروج سرمایه از کشور شده است. این در حالی است که کاهش عرضه محصولات کامپیوتری می تواند باعث افزایش قاچاق کالا و خروج ارز از کشور شود.

می گوید: از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، قیمت تمام شده کالاها نیز افزایش یافت. در نتیجه این ویرایش، قدرت خرید مردم بیش از گذشته کاهش یافت.

فرجی همچنین به مشکلات موجود در روند خرید کالا اشاره می کند: کشور مبدأ واردات لپ تاپ امارات است. یکی از مشکلات اصلی این است که معروف ترین شرکت های فناوری اطلاعات دنیا که یکی از آنها امارات متحده عربی است نماینده ایرانیان نیست. در نتیجه مدیرعامل شرکت افراد غیر ایرانی را استخدام کرد تا در نهایت کالای مورد نظر را خریداری کنند. این در حالی است که بعد از این مرحله با تحریم های داخلی یعنی تخصیص ارز مواجه می شوند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره وضعیت بازار لپ‌تاپ در سال جاری پیش‌بینی می‌کند: اگر وزارت امنیت سیاست‌های خود را تغییر ندهد، قیمت لپ‌تاپ، تبلت و پرینتر گران می‌شود. از آنجایی که سیاست گذار بر اساس تجربه، رفاه حال مصرف کننده را در نظر نمی گیرد و اولویت اول او عدم برداشت ارز از خزانه دولت است، شاید بتوان قیمت های فعلی بازار را مطلوب تر از قیمت های آتی دانست و منتظر افزایش قیمت ها بود. افزایش.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37477

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.