به گزارش اخبار اقتصادی، بررسی ها نشان می دهد که کاهش ارزش اتریوم در برابر بیت کوین به رکورد جدیدی در سال 2023 رسیده است.

به گزارش «تو تودی»، همزمان با ادامه کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال، ارزش هر اتریوم به 0.059 بیت کوین رسید که در مقایسه با حداکثر قیمت اتریوم در دسامبر 2021 کاهش قابل توجهی دارد. در آن زمان، ارزش یک اتریوم به 0.088 از یک بیت کوین رسیده بود.

به طور سنتی، قیمت اتریوم در زمان هایی که بازار کند و نزولی است، بیشتر از بیت کوین کاهش می یابد. در گذشته مواردی وجود داشت که اتریوم از نظر ارزش بازار از بیت کوین پیشی گرفت، اما این ارز دیجیتال هنوز به این موفقیت دست پیدا نکرده است.

از سوی دیگر، در زمانی که بازار ارزهای دیجیتال تحرک خوبی دارد و قیمت ها در حال افزایش است، اتریوم پتانسیل خوبی برای رسیدن به بیت کوین نشان داده است. اما در شرایط فعلی بازار، اتریوم بار دیگر با وضعیت بدی روبرو شده است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس اطلاعات سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت کوین طی روز پنجشنبه (۳۰ شهریور) بین ۲۶ هزار دلار و ۶۹۸ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۱۵۵ سنت در نوسان بود. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 270 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 12 میلیارد و 83 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 1.71 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم امروز از 1605 دلار به 1625 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 20 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در 24 ساعت گذشته 4 میلیارد و 90 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 0.76 درصد کاهش داشته است.