• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

اعداد مقاومتی مهم بازار طلا و ارز کجاست؟

  • کد خبر : 43156
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
اعداد مقاومتی مهم بازار طلا و ارز کجاست؟

روحیه خرید روز دوشنبه ساعت 13 رسید و بیشتر شد/ با پایان یافتن مهلت ثبت نام خودرو، فشار فروش در بازار کاهش یافت/ قیمت ارز یک میلیونی افزایش یافت و به کانال 42 میلیون رسید. مهم ها؟ اعداد مقاومت بازار؟

جو خرید سیزدهم از صفر به روز دوشنبه منتقل شد و قیمت ها ادامه یافت، قیمت درهم امارات وارد کانال 16 هزار تومان شد، قیمت دلار تهران و ارزها نیز به بالاترین کانال سقوط کردند. البته روحیه خرید در روز دوشنبه حتی نسبت به روز گذشته بیشتر بود و اکثر کانال ها همچنان در موقعیت خرید هستند.

چرا روحیه خرید بازار در روز دوشنبه افزایش یافت؟

پس از خرید طلا در روز یکشنبه به مناسبت سیزدهم صفر، معامله گران می گویند که تاجران و بنکداران طلا را روز یکشنبه فروختند و از روز دوشنبه شروع به خرید کردند تا جایگزین طلای روز یکشنبه شوند. فضای طنزی در بازار نسبت به خرید طلا در سیزدهم صفر و سود یک روزه آن حاکم بود. معامله گران گفتند: 13 خریدار طلای صفر در یک روز سود کردند، اما کسانی که چهار سال پیش با صحبت های رئیس جمهور و وزیر اقتصاد سهام خریدند، باز هم ضرر می کنند.

عامل دوم به پایان رسیدن مدت حساب پروکسی ثبت نام ایران خودرو بود. برخی از متقاضیان برای شرکت در رجیستری ایران خودرو اقدام به فروش طلا، دلار و سکه می کردند که روز دوشنبه مهلت به پایان رسید و حجم فروش کاهش یافت. تحلیلگران روز دوشنبه همچنین خاطرنشان کردند که با احتساب ثبت نام بیش از دو میلیون نفر در این قرعه کشی، حجم قابل توجهی پول در بانک ها سپرده شده است و رهاسازی آن می تواند هر بازاری را تکان دهد.

علاوه بر اینکه فضای بازار کاملاً خرید بود، فضای الگوسازی نیز در بازارها مشاهده شد. یک بازار یک الگوی هارمونیک را تشکیل می داد، بازار دیگر یک الگوی سر و شانه مخالف را تشکیل می داد که همه اینها سیگنال خرید را در بازار می داد. البته تحلیلگران فنی بازار معتقدند که قیمت ها با رشد خود به محدوده مقاومتی مهمی نزدیک می شوند که در این نقاط خرید سودآور نیست. مقاومت عمده ارز در 42 میلیون و 900 هزار تومان، مقاومت عمده طلای مذاب در 15 میلیون و 540 هزار تومان و سقف محدوده مهم دلار هرات روی 59 هزار و 600 هزار تومان است. اگر قیمت ها از این منطقه عبور نکنند، بازار همچنان می تواند بدون الگو حرکت کند، یعنی می تواند در سطوح فعلی به عقب و جلو حرکت کند.

قیمت ارز روز دوشنبه با افزایش یک میلیون تومانی پیشتاز بازارها شد. قیمت ارز روز دوشنبه با قیمت مثبت 41 میلیون و 850 هزار تومان بازگشایی شد و با افزایش تا خط مقاومت بالا رفت اما از عبور ناکام ماند. قیمت ارز در نهایت به 42 میلیون و 600 هزار تومان رسید. حباب سکه نیز رشد کرد و به 18 درصد رسید زیرا سکه امامی در افزایش پیشرو بود. محدوده منطقی حباب ارز در سال 1403 بین 17 تا 24 درصد بود که هر بار که به ارقام بالا و پایین می رسید واکنش قیمتی داشت. البته بیشترین حباب پولی 35 درصد و کمترین حباب 16 درصد است.

همچنین تحلیلی از بازار سکه و طلا در بازار انجام شد که در آن نوشته شده بود خرید سکه منطقی تر است یا طلا. آنها در این تحلیل رابطه بین قیمت سکه و قیمت طلا را به دست آوردند که نشان می داد سکه در حال حاضر پتانسیل افزایش دارد، بنابراین خرید سکه منطقی تر است. البته اکو ایران هیچ تاییدی بر این تحلیل ندارد و فقط در بازار معامله شد.

قیمت طلای مذاب تا پله سوم کانال 15 میلیونی صعود کرد که از سطح حباب منفی در این بازار نیز کاهش یافت. در پشت خط قیمتی طلای مذاب تلاش می کرد وارد پله پنجم و حد مقاومت شود.

قیمت دلار هرات روز دوشنبه از 58 هزار تومان آغاز شد و با افزایش قیمت به میانه های این کانال رسید. اما قیمت دلار فردا تا مرز 59 هزار تومان افزایش یافت.

قیمت درهم با اختلاف مثبت 100 تومانی در پله کانالی 16 هزار تومان آغاز شد و به 16 هزار و 100 تومان رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43156

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.