• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

استرس تحریم شده اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر : 41158
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
استرس تحریم شده اقتصاد دیجیتال

در حوزه اقتصاد دیجیتال و توسعه آن، بیشترین نیاز تامین تجهیزات مورد نیاز این صنعت است. محمد صحرائیان مدیر توسعه کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو در ادامه گفت: با توجه به شرایط کشور در حوزه تحریم به نظر می رسد باید در حوزه بومی سازی این تجهیزات برای توسعه این تجهیزات پیش برویم. اقتصاد دیجیتال

صحرائیان افزود: دو شریان حیاتی در حوزه توسعه دیجیتال وجود دارد. سوال تسهیلگران و سوال صنعت. در بحث تسهیلگران نیز در سال های اخیر گام های خوبی برداشته شده است. اما موضوع صنعت با وجود اینکه ظرفیت دارد خصوصی می ماند و معتقدیم با بومی سازی می توانیم سهم را از 15 درصد اقتصاد دیجیتال در ایران به 17 تا 18 درصد در سال 1403 برسانیم.

در ادامه این پنل که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، حمید طوسلی موسس و مدیرعامل بهین فناوری موضوع اصلی سامانه صنفی را اینگونه تشریح کرد: موضوع اصلی در سازمان صنفی تامین رایانه است. تجهیزاتی که به صورت رسمی و قانونی توسط شرکت های ثبت شده و یا تولیدکنندگانی که محصولاتی در این زمینه در ایران تولید می کنند، مجاز می باشد.

وی به تفسیر این موضوع که نگاهی کل نگر در نظام صنفی است متوسل شد و حرکت شرکت واردکننده و تولیدکننده در همین راستا را راهکاری برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیر معمول دانست.

فرهاد غنی زاده عضو کمیسیون فروشگاه های فاوا با تایید صحبت های توسلی گفت: در دوره چهارم صنعت از چالش های فناوری، چابکی آن صحبت می کنیم. به عبارت دیگر چابکی، سرعت و همکاری در اقتصاد دیجیتال لازم است و باید به گونه ای باشد که فعالیت اقتصادی در آنجا رونق بگیرد.

غنی زاده در ادامه به وجود یک خط فرضی بین واردکننده و تولیدکننده اشاره کرد و به بیان تنش بین آنها پرداخت.

حمیدرضا فراهانی، مدیرعامل شرکت آواژنگ می گوید: در کشوری پر از تناقض هستیم. به این ترتیب ما برای توسعه برنامه ریزی می کنیم اما برخلاف آن عمل می کنیم.

فراهانی اذعان داشت بخشنامه های ابلاغی در حوزه حاکمیتی با برنامه های توسعه اعلام شده مغایرت دارد.

راه حل فراهانی این است که نظام حاکمیتی ما در روند صدور بخشنامه از بخش خصوصی کمک بگیرد زیرا بخش خصوصی تجربیات خوبی در این زمینه دارد و از روند فناوری آگاه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41158

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.