• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

ادعای عجیب وزیر راه و شهرسازی/ ساخت بیش از 128 هزار خانه بدون یک ریال و وام بانکی!

  • کد خبر : 38862
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
ادعای عجیب وزیر راه و شهرسازی/ ساخت بیش از 128 هزار خانه بدون یک ریال و وام بانکی!

به گزارش اخبار اقتصادی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک اعضای دولت با استانداران سراسر کشور با بیان اینکه بزرگترین ساخت و ساز تاریخ ایران در حوزه مسکن در حال انجام است، اظهار داشت: بیش از 128 هزار و 500 واحد. . خانه بیشتر در حال ساخت است و متقاضی یک ریال برای این پروژه ها واریز نکرده و وام بانکی ندارد. هیچ ریالی به این پروژه ها اختصاص داده نشده است اما همه آنها به اتمام رسیده و با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند.

به گزارش اخبار اقتصادی، وزیر راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور، اعضای دولت و استانداران سراسر کشور این ادعا را مطرح کرد که اکنون پروژه های نهضت ملی مسکن که اکثر آنها در دولت 13 کلید خورده است. با طرح قبلی موافق نیستند و مبالغی که تحت عنوان برای متقاضیان اعلام شده بود به صورت دوره ای و سالانه افزایش می یابد و قیمت این واحدها به نرخ روز محاسبه می شود.

این در حالی است که بسیاری از این پروژه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و هر روز با عناوین و بهانه های مختلف از متقاضیان تقاضای پول می کنند و آخرین ضربه برای متقاضیان این واحدها درخواست واریز مبالغ تحت عنوان پروژه است. هزینه های مشترکی که در مقایسه با اندازه واحدهای در حال تکمیل، مبالغ گزافی برای متقاضیان ارزیابی شده است. متقاضیانی که به سختی سهم خود را به مدت 4 سال پرداخت کرده اند و وام دریافت کرده اند و وجوه خود را فروخته اند، اکنون باید معادل یا بیشتر را یک شبه واریز کنند تا بتوانند واحدی را انتخاب کنند و در معرض خطر حذف و یا خروج از پروژه باشند. با پروژه های ناتمام

حال با این سخنان و با توجه به پرونده وزارت راه و شهرسازی در پرونده نهضت ملی مسکن، چگونه می توان ادعای وزیر را باور کرد؟

این ادعایی است که در دولت سیزدهم هیچ جزئیاتی در این زمینه ارائه نشده است وزارت راه و شهرسازی نه منتشر شد و نه به رسانه ها گزارش شد.

سوال این است که این پروژه ها با هزینه هنگفت ساخت بیش از 128000 خانه دیگر که بدون متقاضی، بدون وام بانکی و حتی بودجه دولتی ساخته شده اند، از چه منابعی سرچشمه گرفته است؟

این پروژه ها در کجا ساخته شده و به چه کسی سپرده شده است؟

بنابراین باید در مورد گفته مهرداد بذرپاش شفاف سازی کرد و به کلی گویی اکتفا نکرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38862

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.