• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

ادامه افزایش قیمت پلیمرها

  • کد خبر : 30196
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
ادامه افزایش قیمت پلیمرها

اعلام شد که قیمت پایه محصولات پلیمری برای عرضه در رینگ فیزیکی بورس کالا عمدتاً با توجه به سیگنال جهانی کاهش می یابد. کاهش قیمت نفتا و کاهش تقاضای نفت از این کاهش قیمت حمایت کرد. کاهش مستمر قیمت‌های پایه باعث می‌شود متقاضیان این محصولات نسبت به تعویق خرید اقدام کنند که این امر از رونق بخش ملی پتروشیمی می‌کاهد.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت پایه پلیمرها و مواد شیمیایی برای فروش در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته آینده از دوشنبه 31 آبان لغایت یکشنبه 28 این ماه با ترکیبی کاهش و اعلام شد. افزایش دادن. ، اما بیشتر کاهش می یابند.

کاهش نرخ حمایت از نفتا

قیمت نفتا به عنوان محصولی که قیمت بسیاری از محصولات پلیمری با آن در نوسان است، برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. این کالا در روز جمعه 19 آبان ماه با بازدهی منفی 2.6 درصدی هفتگی به کف کانال قیمت 622 دلار در هر تن بازگشت. البته این محصول در روز پنجشنبه 18 آبان ماه نیز 613 دلار رالی داشت، اما بخشی از این برگشت قیمت در آخرین روز هفته جبران شد، هرچند این محصول همچنان در پس زمینه نوسان دارد. قیمت بنزین در بازارهای جهانی از 19 آبان ماه به استثنای حداقل قیمت ثبت شده برای این محصول در روز نهم ماه جاری، به حداقل قیمت 100 روز گذشته یعنی پس از ابتدای مرداد ماه است. .

کاهش قیمت بنزین در بازارهای جهانی با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی همراه است و از سوی دیگر کاهش تقاضای محصولات پتروشیمی از سوی چینی ها در کاهش این قیمت ها موثر بوده است. . کاهش قیمت نفتا در بازارهای جهانی از کاهش قیمت محصولات پتروشیمی حمایت می کند.

PVC از کاهش نرخ نجات یافت

نرخ حواله ارزی برای تعیین قیمت پایه محصولات پلیمری در هفته جاری 0.2 درصد افزایش یافت. به این ترتیب قیمت های پایه با سیگنال مثبت 0.2 درصدی مواجه شدند. این در حالی است که قیمت اکثر محصولات پلیمری در بازارهای جهانی از نرخ کاهش بسیار بالاتری برخوردار بوده و همین امر باعث کاهش قیمت 12 محصول از 20 محصول پلیمری که قیمت پایه آنها بر اساس این نوع بورس اعلام می شود، شد. قیمت پایه 3 محصول رشد محدودی داشت و نرخ 2 گاید پی وی سی با افزایش 4.5 درصدی اعلام شد. افزایش قیمت پی وی سی در بازار جهانی عامل این افزایش قیمت بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30196

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.