• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

آیا فیلم اوپنهایمر را دیده اید؟

  • کد خبر : 18725
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
آیا فیلم اوپنهایمر را دیده اید؟

به گزارش اخبار اقتصادی، اوپنهایمر (Oppenheimer) یک فیلم این اولین ژانر حماسی زندگینامه ای بریتانیایی آمریکایی است که توسط کریستوفر نولان در سال 2023 نوشته، تهیه شده و کارگردانی شده است. اسکریپت نولان این فیلم را بر اساس پرومتئوس آمریکایی، پیروزی و تراژدی نوشته جی رابرت اوپنهایمر نوشته است.

داستان فیلم اوپنهایمر

داستان فیلم اوپنهایمر به زندگی جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی معروف به “پدر بمب اتمی”. در سپتامبر 2021، نولان اعلام کرد که در حال نوشتن و کارگردانی یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره اوپنهایمر است که در طول این فیلم اتفاق می‌افتد. جنگ جهانی دوم در حال انجام است و یونیورسال پیکچرز به عنوان توزیع کننده انتخاب شده است.

بازیگران فیلم اوپنهایمر

کیلیان مورفی در نقش اوپنهایمر در نقش جی رابرت اوپنهایمر نقش فیزیکدان نظری آمریکایی را بازی کرد. این فیلم ششمین همکاری نولان و مورفی است. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون نیز به ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس استراوس و لزلی گرووز در اوپنهایمر ظاهر می شوند. در دسامبر 2021 حضور فلورانس پوگ، رامی ملک و بن صفدی در این فیلم قطعی شد. اکثر بازیگران اصلی فیلم بین سپتامبر 2021 تا آوریل 2022 تایید شدند.

نحوه فیلمبرداری از اوپنهایمر

فیلم اوپنهایمر تا ژانویه 2022 در مرحله پیش تولید بود و فیلمبرداری از اواخر فوریه آغاز شد و در ماه می همان سال به پایان رسید. اوپنهایمر بر روی 65 میلی‌متر با فرمت IMAX عکس‌برداری شد و قسمت‌هایی از آن برای اولین بار در عکاسی آنالوگ سیاه و سفید IMAX گرفته شد. نولان در این فیلم نیز مانند کارهای قبلی خود از جلوه های طبیعی و تصاویر مینیمال تولید شده توسط کامپیوتر استفاده شده.

دلیل قطع همکاری نولان با برادران وارنر

نولان پس از 2 دهه همکاری و ساخت 9 فیلم برای برادران وارنر، به دلیل اختلاف در زمینه اکران های تئاتر، به همکاری خود با این کمپانی پایان داد. پس از مذاکرات لازم، یونیورسال پیکچرز حقوق ساخت و توزیع جهانی فیلم اوپنهایمر را خریداری کرد. اوپنهایمر در 21 جولای 2023 اکران خواهد شد. پس از بی خوابی (2003)، این اولین فیلم نولان با درجه R است.

منبع: رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=18725

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.