به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت هر اونس طلا روز جمعه به سطح 1914 دلار رسید اما با وجود این سه هفته است که اونس در بازارهای جهانی روند نزولی دارد. در این سه هفته قیمت طلا از سقف دلار 1982 به محدوده فعلی کاهش یافته است.

همچنین طلا در هفته گذشته تقریباً 1.5 درصد کاهش قیمت داشت که بدترین عملکرد هفتگی طلا در 7 هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

افزایش ارزش شاخص دلار که ارزش اسکناس های آمریکا را اندازه گیری می کند و همچنین افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا در مجموع باعث کاهش قیمت طلا شد. البته اکنون امیدها افزایش یافته است که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند و این موضوع در کوتاه مدت جبهه صعودی را در بازار تقویت خواهد کرد.

داده های تورم ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که تورم ماهانه در ماه جولای با سرعت متوسطی افزایش یافت، در حالی که تورم اصلی سالانه در بزرگترین اقتصاد جهان با کمترین سرعت در دو سال گذشته رشد کرد. با توجه به کاهش قیمت طلا در سه هفته گذشته در کنار افزایش نسبی احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا تلقی شود.

البته این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هفته گذشته برخی از مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که همچنان نیاز به افزایش نرخ بهره وجود دارد تا به بانک مرکزی اطمینان داده شود که جنگ با تورم پایان یافته است.

با توجه به رفتار احتمالی فدرال رزرو در نشست بعدی این نهاد، داده های اقتصادی دیگری مانند تورم تولیدکننده نیز ممکن است مسیر را روشن کند.