• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

آیا بازار اجاره مضاعف مسدود می شود؟

  • کد خبر : 42589
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
آیا بازار اجاره مضاعف مسدود می شود؟

اکوایران: صدور ضوابط فوری از سوی ادارات دولتی یکی از زمین های بازی رانت خواران است که ظاهراً قرار است بسته شود و دست دولت برای صدور مقررات فوری بسته شود. رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی از توقف غافلگیری بخش خصوصی توسط دستگاه های دولتی خبر داد.

اخبار اقتصادی؛ طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران، اخیرا سامانه ای به نام 2430 ایجاد شده است (نتیجه مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار) و از طریق این سامانه و همچنین ربات 2430 در مسنجر بله. تغییرات ناگهانی در مقررات توسط سازمان های دولتی ایجاد شده است و به بهبود ثبات و امنیت محیط کسب و کار کمک می کند.

سید امیر سیاح، رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی می گوید: سامانه 2430 به برقراری آرامش و امنیت در فضای کسب و کار کمک می کند. این سامانه به صورت شبانه روزی، ظرف چند ساعت اطلاعات وارد شده را بررسی و نیاز به اصلاح آیین نامه را به اطلاع اداره مربوطه می رساند. در صورتی که این سازمان به این درخواست پاسخ مثبت ندهد، این موضوع از طریق معاونت حقوقی رئیس جمهور و سپس از طریق سازمان های نظارتی پیگیری می شود.

تغییر ناگهانی مقررات یکی از مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است. سیاح می گوید: این گونه اقدامات تعجب برانگیز در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ممنوع است، اما تا تصویب آیین نامه مواد 24 و 30 این قانون اجرا نشد.

به گفته وی، با تصویب آیین‌نامه این دو ماده قانونی به سمت اجرای آن پیش می‌رویم، یعنی دست ادارات دولتی برای غافلگیری فعالان بخش خصوصی بسته خواهد شد.

سیاح خطاب به فعالان اقتصادی می افزاید: از بخش خصوصی می خواهیم کمک کنند تا هیچ مسئولی جرات تغییر رویه ها و مقررات را به صورت غافلگیرانه نداشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42589

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.