• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

آیا ایران روزانه 3.4 میلیون بشکه نفت خواهد فروخت؟ / برجام چه تاثیری بر فروش نفت کشور دارد؟

  • کد خبر : 23939
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
آیا ایران روزانه 3.4 میلیون بشکه نفت خواهد فروخت؟  / برجام چه تاثیری بر فروش نفت کشور دارد؟

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: احتمال رسیدن به 3.4 میلیون دور از دسترس نیست، اما دو مشکل عملیاتی داریم. با توجه به ظرفیت تولید و مصرف داخلی (حدود 1.7 تا 1.9 میلیون بشکه در روز) و چالش های فروش، به نظر می رسد حتی اگر این سیاست به دلیل کمبود انبارها قابل دسترسی باشد، وزارت نفت در این آدرس نیست. .نرو

اقتصاد آنلاین – سارا جلیلی: جواد اوجی وزیر نفت ایران چند روز پیش اعلام کرد که پیش بینی می شود تولید نفت کشور تا پایان تابستان به 3.4 میلیون بشکه در روز برسد. به این ترتیب تولید ایران به مجموع ظرفیت 3.8 میلیون بشکه در روز نزدیک می شود. در همین راستا اقتصاد آنلاین با میثم شرفی کارشناس حوزه انرژی گفت وگویی داشته است. شرفی در پاسخ به این سوال که آیا چنین چیزی امکان پذیر است یا خیر، گفت: ایران بخشی از این مازاد بر مصرف (800 تا 1.5 میلیون بشکه) را به دلیل تفاوت بین مصرف داخلی و فروش، به ذخیره سازی ادامه خواهد داد. آب می کند، بنابراین عدد 3.2 به نظر می رسد که عدد واقعی تحقق یافته باشد.

این کارشناس نفتی بدترین حالت فروش نفت را بین 750 تا 800 هزار بشکه در روز و بهترین حالت را بین 1.2 تا 1.3 میلیون بشکه در روز ارزیابی کرد.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23939

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.