• امروز : پنجشنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 17 October - 2024
3

آزادسازی واردات خودرو به موضوعی داغ تبدیل شده است.

  • کد خبر : 41902
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
آزادسازی واردات خودرو به موضوعی داغ تبدیل شده است.

اکوایران: ارز از خط مقاومت عقب نشینی کرد/ پول از صندوق های با درآمد ثابت برداشت شد اما صندوق های طلا ورودی دارند/ از نظر فنی مانع بازار دلار چیست؟

اخبار اقتصادی، حرکت نوسانی انس و دلار معکوس شد. در هفته گذشته قیمت انس رکورد جدیدی را ثبت کرد و در برابر دلار به کمترین قیمت خود در سال 1403 رسید. با کاهش قیمت طلا و دور شدن آن از سقف تاریخی، قیمت هرات دلار حرکت نوسانی خود را در روز شنبه تکرار کرد، اما برعکس هفته گذشته. قیمت طلا و ارز نیز تحت تاثیر کاهش قیمت طلا کاهش یافت و از محدوده مقاومتی عقب نشینی کرد.

قیمت دلار هرات روز شنبه از 57 هزار و 150 تومان آغاز شد و تا خط مقاومتی 57 هزار و 300 تومانی بالا رفت، اما نتوانست از آن عبور کند. در نهایت قیمت دلار هرات با قیمت 57 هزار و 200 تومان به پایان رسید. قیمت دلار هرات قیمت فردا در این بازار بود. اختلاف قیمت آتی دلار با قیمت لحظه ای دلار در بازار هرات به 300 تومان رسید که رقم قابل توجهی است. با این شرایط، وضعیت بازار مسدود شده و دلیل آن کمبود نقدینگی در پایان ماه است. با توجه به وضعیت بلوک، خریدار نیز در بازار عقب است. قیمت آتی دلار در هرات در معاملات روز شنبه دو بار برای عبور از خط مقاومتی 57 هزار و 600 تومان تلاش کرد و نتوانست از این سطح عبور کند.

قیمت درهم با 15700 تومان بازگشایی شد و در ابتدا تا 15690 تومان کاهش یافت اما در ادامه از این منطقه حمایت کرد و قیمت بازگشت. قیمت درهم امارات در نهایت با افزایش 15800 تومانی بسته شد. با توجه به بهبود قیمت درهم از حداقل، گروهی از معامله گران معتقدند روز شنبه تزریقی صورت نگرفته است.

قیمت ارز متاثر از ریزش طلا از روز شنبه با اختلاف منفی 300 هزار تومانی تا 40 میلیون و 200 هزار تومان آغاز شد و بین 40 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان در نوسان بود.

قیمت طلای مذاب مانند یک ارز با اختلاف منفی نسبت به نرخ ارزی که هفته گذشته در مرز حمایت بسته شد آغاز شد و در محدوده معاملاتی بین 14 میلیون و 400 هزار تا 500 هزار تومان هزینه کرد.

قیمت تتر در برابر بازار ارز حرکت کرد و در معاملات روز شنبه به کف 57 هزار تومان رسید و در این حوزه حمایت شد. با سقوط روز شنبه، قیمت تتر از قیمت دلار تهران عقب افتاد. البته این کاهش قیمت تتر در حالی رخ داد که بیت کوین در حال افزایش بود. یعنی با افزایش قیمت در بازار کریپتوکارنسی، فروش تتر افزایش یافته و دلیل کاهش قیمت تتر، رشد بازار ارزهای دیجیتال است.

در سمت صندوق‌ها، صندوق با درآمد ثابت خروجی داشت و برخلاف صندوق‌های طلا، روز شنبه جریان خروجی داشت. خروج پول در صندوق های با درآمد ثابت 427 میلیارد تومان و در صندوق های طلا شاهد ورود 104 میلیارد تومانی بودیم. این میزان پولی که در 20 روز گذشته به صندوق های طلا سرازیر شده است بی سابقه است. با افزایش ارزش معاملات در صندوق های طلا و ورود این حجم پول به این صندوق ها، به نظر می رسد معامله گران تصور می کنند که قیمت ها به یک منطقه ارزشمند رسیده است.

قیمت حواله و دلار در سمت رسمی نیز افزایش یافت. قیمت حواله دلاری در مرکز مبادلات به نام دلار نیما با 100 تومان افزایش به 43 هزار و 800 تومان رسید و قیمت اسکناس دلار 46 هزار و 900 تومان معامله شد.

سود بازار گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس از سیر تحول قیمت دلار بود. این گزارش حاکی از آن است که قیمت دلار در بازار آزاد روز شنبه به 56 هزار تومان کاهش یافت و قیمت حواله دلاری و اسکناس از صرافی تغییری نکرد. با توجه به توضیحات فوق قیمت دلار آزاد افزایش یافت و تقریبا هزار تومان بیشتر از نرخ ذکر شده در گزارش فارس معامله شد و قیمت دلار در بازار رسمی افزایش یافت. معامله گران گفتند خبرگزاری فارس چپ بازار شده است.

موضوع داغ آزادسازی بازار واردات خودرو بود. این در حالی است که تجار بر این باورند که دولت فعلی در روزهای پایانی خود هزینه ها را برای دولت آینده کاهش داده است، گروهی از معامله گران معتقدند در صورت عدم محدودیت ارزی بانک مرکزی برای ارز افراد در آزادسازی واردات خودرو، این سیاست به نفع بازار ارز خواهد بود. . آنها معتقدند در صورت عدم محدودیت در مبدأ ارز، این سیاست می تواند ارزهای ملی را به بازار و بانک ها سرازیر کند.

به گفته معامله گران فنی، وضعیت تعطیلی بازار مانع از افزایش قیمت شده و این وضعیت تا ماه جدید در بازار باقی خواهد ماند. مرز حمایت طلای مذاب حدود 14 میلیون و 410 هزار تومان است که در صورت از دست دادن می تواند یک پله دیگر کاهش یابد. علاوه بر این، از دیدگاه تکنسین های بازار، تشکیل الگوی دو کفی مشکوک است. در صورت رفع این تردید در روزهای آینده و تایید این الگو، شاهد نوسانات در بازارها خواهیم بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41902

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.