• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

کم آبی در تهران جدی شده است/ برخورد با مشترکان پرمصرف آغاز شد

  • کد خبر : 33322
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کم آبی در تهران جدی شده است/ برخورد با مشترکان پرمصرف آغاز شد

اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، در حالی که رئیس مصرف آب تاکنون هر خانوار تهران 14 مترمکعب در ماه داشت که این رقم همچنان رو به افزایش است بحران آب در استان تهران کاهش از 2000 لیتر به 12 متر مکعب در ماه تعیین شد.

به عبارت دیگر، هر خانواری در تهران که حداکثر 12 متر مکعب در ماه آب مصرف کند، عادی و بیش از این میزان، پرمصرف محسوب می شود.

طبق طبقه‌بندی جدید، خانوارهایی که تا سقف دستورالعمل ماهانه آب مصرف می‌کنند، «مصرف‌کنندگان خوب» هستند، مشترکانی که بین ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، یعنی تا دو برابر دستورالعمل، «پرمصرف‌کننده» و مشترکانی که مصرف می‌کنند. بیش از دو برابر الگوی “مصرف کنندگان بد” هستند.

طرح جدید برخورد با مشترکان سوءاستفاده گر و پرمصرف که از هفته گذشته در تهران آغاز شد، بر اساس تقسیم بندی جدید است.

محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در مرحله اول این طرح مشترکین متخلف با اخطار، در مرحله دوم با قطع موقت آب و در مرحله سوم با قطعی موقت آب مواجه خواهند شد. با محدودیت های بیشتری مواجه شده و بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری مجاز به اقدام قاطع خواهند بود.

وی با تشریح وضعیت منابع آبی استان تهران پس از پاییز بدون باران امسال، گفت: علیرغم پیش بینی های سازمان هواشناسی، بارش های پاییز امسال نسبت به میانگین نرمال 55 درصد کاهش داشته است و در چنین شرایطی بیشترین تاثیر را دارد. راه تامین آب در استان تهران مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است.

مدیر کل آبفای استان تهران با دعوت از شهروندان تهرانی برای مشارکت در مدیریت مصرف آب از شهروندان استان تهران خواست تا با کاهش 10 درصدی هزینه های خود این شرکت را در تامین پایدار آب استان تهران یاری کنند. اجتناب از هزینه های غیر ضروری صورتحساب.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33322

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.