• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 8 فروردین 1403 / عرضه فاضلاب در بورس اوراق بهادار تهران

  • کد خبر : 37969
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
پیش بینی بورس فردا 8 فروردین 1403 / عرضه فاضلاب در بورس اوراق بهادار تهران

دامنه نوسانات بازار بورس تهران همچنان در محدوده یک درصد است اما رضا عیوضلو، معاون نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اعلام کرده است که این محدوده از روز چهارشنبه به حالت قبل باز می گردد.

اخبار اقتصادی، بورس تهران دومین روز خود را با دامنه نوسان یک درصدی سپری کرد. ارزش معاملات به 2800 میلیارد تومان رسید و شاخص کل با نوسانات مثبت ایجاد شده بر روی بیش از 500 نماد بورسی با رشد 10 هزار واحدی کار را به پایان رساند تا 2.2 میلیون واحد برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ثبت شود و این عدد برابر است. ماندگار در تاریخ بازار سرمایه

ارزش صف های ایجاد شده در بازار فعلی حدود 1.7 میلیارد تومان است که رقمی کمتر از ارزش فروش ایجاد شده در روز قبل از بازار است، هرچند رضا محمدی، معاون سرمایه گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی اعلام کرده است. تصویب هیئت مدیره وی صندوق توسعه ملی را به این صورت منتشر کرد که یک میلیارد تومان از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه در بورس سرمایه گذاری می شود اما بازار وزن چندانی به آن نداد. و صف های سنگینی برای ورود به بازار وجود نداشت و فقط بازار در تعادل بود!

فردا نیز سومین روز نوسان یک درصدی برای بازار سرمایه است و این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت. اما نوسان قیمت صندوق های طلا و اوراق گواهی سپرده سکه طلا مثبت و منفی 10 درصد و مثبت و منفی 5 درصد برای گواهی سپرده سکه طلا تعیین شد. بازار صندوق طلا نیز برای دومین روز متوالی منفی شد و با دم فروش همراه شد.

از سوی دیگر، سهام و صندوق های اهرمی بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای معاملات امروز موقعیت مثبتی را به خود اختصاص دادند.

اخباری که در بازار سرمایه به طور گسترده در میان مردم منتشر شد، مربوط به دو موضوع بود: نوسانات مثبت مواد اولیه در بازارهای جهانی که توجه خاصی به اتفاقات اخیر نداشت و نتیجه جلسه شورای امنیت. نشست شورای امنیت که تحت عنوان «وضعیت خاورمیانه» به منظور بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود، بدون صدور بیانیه و قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از نزدیک شدن به تعطیلات دو روزه خبر داد و گفت: در صورت تصویب قانون تمدید تعطیلات آخر هفته، بانک ها نیز مشمول این قانون خواهند شد.

تحولات جالب در بازار فعلی را می توان به خرید محصولات دیجیتال توسط همراه اول نسبت داد. در بازار شایعه شده است که شریک اول سهامدار اصلی دیجی کالا خواهد شد و اکثریت غول اقتصاد دیجیتال را در اختیار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در نشست خبری خود اعلام کرد که تولید پژو پارس به دلیل عدم رعایت استاندارد متوقف شده است و ایران خودرو با رفع مشکلات اعلام شده به تولید این محصول ادامه خواهد داد.

این در حالی است که مسعود باقرزاده کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر چندین استان فرآیند تامین فاضلاب بورس را تکمیل کرده و حداقل مجوزهای لازم را اخذ کرده اند. حداقل پنج استان آماده تامین فاضلاب بورس هستند که امسال فعال می شود و امسال استان های دیگر به آن ملحق می شوند و این روند به سرعت ادامه خواهد داشت.

باقرزاده کریمی افزود: پساب نیز مانند سایر حامل های انرژی مانند نفت و پتروشیمی طی فرآیندی وارد این بازار شد که نیاز به اخذ یک سری مجوز از سازمان بورس داشت. بنابراین این مجوزها در سال گذشته اخذ شده و پساب تصفیه خانه فاضلاب ظرفیت عرضه در بورس را دارد. هم کمیت و هم کیفیت فاضلاب برای مشترکین کاملاً مشخص است و امسال انتظار داریم تمام شرکت های آب و فاضلاب استانی نسبت به عرضه فاضلاب بازار متناسب با نیاز منطقه اقدام کنند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

طی دو روز معاملاتی اخیر در بورس تهران با دامنه نوسان یک درصدی و ارزش معاملاتی پایین، عملاً نمی توان از تغییرات فنی شاخص کل بورس تهران صحبت کرد، زیرا در روزهای عادی در بازار سرمایه، این شاخص ایرادات و انتقادات بسیاری از سوی فعالان بازار سرمایه دارد.

و اکنون که ارزش و حجم معاملات که از ارکان اصلی تغییرات بازار و شاخص هستند در محدوده یک درصد قفل شده است و نمی توان روی تغییرات و امکانات بازار و شاخص حساب کرد و عملا این کار باید تا پایان روز چهارشنبه انجام شود که به گفته رضا ایازلو، معاون نظارتی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، دامنه نوسانات به حالت قبل بازگردد. پیسه برای دیدن تغییرات شاخص صبور بود.

مدیران بازار امیدوارند تا پایان این هفته هیجان ایجاد شده در بازار کمرنگ شود!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37969

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.