• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2

پیش بینی بورس فردا 21 آبان 1402 / لغو سقف سپرده تابلوهای معاملاتی در بازار سرمایه

  • کد خبر : 30085
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
پیش بینی بورس فردا 21 آبان 1402 / لغو سقف سپرده تابلوهای معاملاتی در بازار سرمایه

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با کمترین تغییرات به کار خود پایان داد، شاخص از ابتدای نیمه اول روند مثبتی را آغاز کرد. اما در نهایت در نیمه دوم بازار این رویه منفی به پایان رسید و شاخص با افت 1600 واحدی کار را در محدوده های قبلی به پایان رساند.

 

به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت یک هزار و 600 واحدی مواجه شده است، بنابراین در محدوده 2 میلیون و 50 هزار واحدی باقی می ماند و به گفته کارشناسان بازار، شاخص نمی تواند از میانگین مقاومت 55 روزه خود عبور کند. .

ارزش بازار با اندکی کاهش نسبت به روز چهارشنبه 7 هزار و 133 همتی و ارزش معاملات در بازار حدود 4 هزار و 255 میلیارد تومان ثبت شد.

نمادهای فارس، فولد، فملی و نماد اخبار، نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را در بازار فعلی داشتند و از سوی دیگر بیشترین توجه بازار به نماد شستا با رشد مثبت 3 درصدی بود. کارشان را تمام کردند.

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس در توئیتی نوشت: برای مقابله با فعالیت های اغواگرانه در فضای مجازی، در آخرین روز کاری، الزام به تشویق مردم به خرید با ارائه سیگنال و حضور در فضای مجازی است. طرف فروش همزمان با توجه به اینکه یکی از مصادیق اقدامات غیرقانونی در فضای مجازی کشف شد و کد معاملاتی منتسب به مدیر کانال تایید نشد.

در همین حال ساجد حاتمی، رئیس اداره تخلفات ناشران، خودتنظیمی و تشکل‌های بازار گفت: پس از دریافت گزارش تخلف از سوی مدیریت بورس مبنی بر انجام معاملات بر اساس اطلاعات محرمانه مدیر معاملات یک شرکت کارگزاری، روند انضباطی این پرونده آغاز و در نهایت حکم قطعی لغو کلیه مجوزهای حرفه ای بازار سرمایه به متخلف صادر شد.

خبر دیگری که سازمان بورس منتشر کرده و البته تاییدی دیگر بر شایعه رخ داده در بازار است، خبر امکان واریز پول بدون محدودیت در سامانه های معاملاتی است. مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از این پس کاربران سامانه های معاملاتی بورس می توانند بدون محدودیت در درگاه های بانکداری آنلاین و بدون نیاز به مراجعه، قدرت خرید حساب خود را با مبلغ مورد نظر خود افزایش دهند. بانک به صورت حضوری

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس تهران در جلسه امروز با اندکی افت به کار خود پایان داد که نشان می دهد هنوز تصمیمی برای تعیین مسیر صعودی یا نزولی خود نداشته است. شاخص در ابتدای بازار فعلی با استقبال کم‌رنگی از سوی خریداران مواجه شد که این استقبال چندان دوام نیاورد و در نیمه دوم بازار، خریداران فعلی به عرضه‌کنندگان روی آوردند و نقشه و شاخص را منفی کردند.

از نظر فنی برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، واگرایی های ایجاد شده در حداقل قیمت نماگر RSI باعث شد تا هفته گذشته شاهد رشد کند شاخص کل باشیم که در بازنگری های گذشته نیز بر آن تاکید شد. هفته ای که شاخص نیاز دارد روند صعودی خود را ادامه دهد تا از میانگین 55 روزه خود عبور کند که تنها باید با افزایش ارزش معاملات در بازار اتفاق بیفتد.

سازمان بورس با هماهنگی بانک مرکزی محدودیت های واریز پول در حساب های کارگزاری را رفع کرده تا شاید از این طریق بتواند به ورود نقدینگی به بازار سرمایه و افزایش ارزش معاملات کمک کند.

عبور از میانگین 55 روزه شاخص کل به همراه افزایش ارزش معاملات در بازار، نقطه امیدی برای تکنسین های بازار برای بازگشت بازار به مسیر صعودی خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30085

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.