• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

پیش بینی بازار سهام فردا 22 ژوئن 1403

  • کد خبر : 40252
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
پیش بینی بازار سهام فردا 22 ژوئن 1403

بورس اوراق بهادار تهران با ارائه اخبار مثبت به بازار در تلاش بوده تا به این وضعیت بازار سرمایه پایان دهد. متولیان این سازمان گفته اند که در صورت بهبود وضعیت بازار امروز، محدوده نوسانات را به روال قبل برمی گردانند. اما گویا وضعیت خاصی در بازار ایجاد نشده است!

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات به سختی به 3.4 میلیارد تومان رسید، در حالی که تا حوالی ساعت 12 ارزش معاملات به 2.8 میلیارد تومان رسید. بازار فعلی به لطف نمادهای اندیکاتور توانست بیش از 16 هزار واحد سود کند. اما ارزش معاملات هنوز این رشد را تایید نکرده و فعالان بازار به صحبت های نامزدهای انتخاباتی توجه دارند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد بیش از 16 هزار واحدی به عدد 7 هزار و 131 همتی رسید. گروه بانکی امروز با بالاترین ارزش تجاری در بازار سرمایه پیشتاز بود. چون آیکون های گروه خودرو در صف خرید قفل شده بود. گروه بانکی با ارزش تجاری تقریبی 237 میلیارد تومان در جایگاه نخست قرار گرفت و نکته مهم بازار امروز بازگشایی نماد و تجارت پس از انتشار اطلاعیه آن در سامانه کدال بود. وتجارت در این اطلاعیه اعلام کرده است که در زمان تسویه مطالبات بانک تجارت بابت تعهدات ارزی سال های 90 و 1389، پس از اتمام حسابرسی و تایید بانک مرکزی به نرخ 42 هزار تومان EST، از این محل مبلغ 19 میلیارد تومان از درآمد سال مالی 1402 برای بانک تجارت ایس شناسایی شد در نهایت بانک تجارت با 15 درصد مثبت بازگشایی شد.

گروه فلزات اساسی با 158 میلیارد تومان و گروه مواد شیمیایی با 119 میلیارد تومان در رتبه های دوم و سوم ارزش بازار قرار گرفتند.

ایران خودرو پس از انتشار قیمت های خرداد ماه سایپا، قیمت فروش نهایی محصولات خود را برای خرداد ماه مشخص کرده است و قیمت دفترچه راهنمای به روز شده 207 این شرکت 504 میلیون تومان برای مشتری است. رانا 457 میلیون تومان و تارا شش سرعته دستی 587 است.

اما در روزهای اخیر سازمان بورس در تلاش بود تا خبرهای خوبی را برای بهبود وضعیت فعلی این بازار وارد بازار سرمایه کند. اما در نهایت نتیجه این اقدام رشد 16 هزار واحدی شاخص بود که به نظر می رسد مستمر نباشد و این اقدام تنها با چند نماد شاخص انجام شد. چرا که ارزش معاملات که به سختی به 3400 میلیارد تومان می رسد نشان می دهد که توجه بازار به نظر اقتصادی و تیم اقتصادی دولت چهاردهم بیشتر از حرف های روزهای پایانی دولت قبل است.

مجید عشقی با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت تصمیماتی گرفته است، گفت: دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده های پالایشی اصلاح شده و این اصلاح 50 درصد بر سود پالایشگاه ها اثر مثبت خواهد داشت.

همچنین تسویه بدهی دولت با پالایشگاه ها از محل تخصیص خوراک آنها انجام می شود.

اما مشکل پیش روی بازار بر ابهام انتخابات برق صنعتی می افزاید. مصطفی رجبی مشهدی به خبرنگار ایرنا از تحویل 10 درصدی برق به صنایع در سال جاری خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: سال گذشته مصرف برق در بخش صنعت نسبت به سال 1401 6 درصد افزایش داشت که این میزان برای صنایع بزرگ 14 درصد بود. افزایش 10 درصدی انرژی تحویلی به صنایع در دستور کار است.

بر اساس برنامه ریزی ها در اوج تابستان بیش از 90 درصد مشتریان صنعتی مشمول برنامه های مدیریت مصرف نمی شوند و 6 روز در هفته بدون محدودیت در شهرهای صنعتی تولید می کنند. صنایع بزرگ در ساعات اوج مصرف کمترین مصرف را خواهند داشت و مصرف را به ساعات کم مصرف سوق خواهند داد.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارتخانه های صنعت و نیرو و ماده 4 قانون رفع موانع صنعت برق، صنایع نیرو مجبور به ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه شد که این وظیفه قانون است. در پی انعقاد این قرارداد تاکنون حدود 1400 مگاوات نیروگاه صنعتی وارد مدار شده است که بخشی از مصرف صنعتی را تامین خواهد کرد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار امروز با رشد بیش از 16 هزار واحدی به کار خود پایان داد و به نظر می رسد محدوده مورد حمایت تکنسین های بازار با اخبار منتشر شده از سوی سازمان بورس وفق داده و می تواند بازار را به ارقام بالاتری سوق دهد.

البته منتقدان معتقدند که ارزش بازار همچنان در محدوده پایینی قرار دارد و این رشدها با این ارزش بازار راه به جایی نخواهد برد.

از نقطه نظر فنی، اندیکاتور RSI از محدودیت های فروش خارج شده است و شاید بتوان گفت که بازار احتمالاً با یک واگرایی در پایین همراه است و این ممکن است برای تکنسین های بازار امیدوار باشد. بازار سرمایه. اما تا کی این روند صعودی ادامه خواهد داشت؟ سوال بزرگی است که برای یافتن پاسخ باید به رئیس دولت چهاردهم نگاه کرد و اینکه چقدر برنامه عملی برای وضعیت اقتصادی کشور دارد نه فقط وعده درمان. بازار سرمایه به اندازه کافی هوشمند است و قبل از هر بازار دیگری به رویدادها واکنش نشان می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40252

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.