• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

پژو پارس خریداران را به گریه انداخت!

  • کد خبر : 37186
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
پژو پارس خریداران را به گریه انداخت!

اخبار اقتصادی به نقل از اگزتاننیوز، پژو با موتور XU7P ( پژو پارس سال ) به عنوان عضوی از خانواده پژو که کمترین قیمت را در بین سه مدل پژو پارس در حال حاضر تولید ایران خودرو دارد، در نیمه دوم سال 1402 رشد 34 درصدی را تجربه کرد.

در پایان هفته اول مهر 1402 متقاضیان این خودرو توانستند پژو پارس سال را با قیمتی در حدود 490 میلیون تومبا خریداری کنند. اما این محصول بسیار پرطرفدار ایران خودرو در آخرین هفته اسفند ماه سال گذشته با قیمتی نزدیک به 655 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

مقایسه قیمت پژو پارس سال در مهر و اسفند 1402 نشان داده شده است که این خودرو در رکورد 6 ماهه رشد حدود 165 میلیون نفری را به ثبت رسانده است. این نرخ رشد حدود 34 درصد است.

به نظر می رسد بخشی از این رشد قیمت های بازار را باید در اخباری جست وجو کرد که مبنی بر توقف تولید این خودرو در نیمه دوم سال 1402 منتشر شد که انتشار این خبر با نوسانات بازار خودرو همراه بود. در زمستان سال گذشته افزایش قیمت پژو پارس با موتور XU7P طولانی شد.

تحلیل بازه زمانی 16 آذر تا 3 اسفند 1402 نشان می دهد که قیمت پژو پارس در سال جاری تقریباً 125 میلیون تن در بازار افزایش یافته است.

نکته قابل ذکر دیگر این است که پژو پارس با موتور XU7P تنها یک بار در شش ماهه دوم سال گذشته دچار افت قیمت شده است. این محصول پرطرفدار ایرانی خودرو در دوازدهم بهمن سال گذشته با قیمتی در حدود 615 میلیون تومان به بازار عرضه شد اما فروشندگان مجبور شدند در هفته منتهی به 18 بهمن ماه از بهمن ماه 1402 حدود 15 میلیون تومان قیمت خودرو را کاهش دهند. (در عرض یک هفته) با قیمتی در حدود 600 میلیون تومبا در اختیار خریداران قرار گیرد. جدای از این افت قیمت، پژو پارس در 24 هفته آینده روندی صعودی داشت یا ثبات قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد.

افزایش قیمت پژو پارس در نیمه دوم سال 1402 بسیاری از علاقه مندان این خودرو را به گریه انداخت. چرا که رشد 34 درصدی در 6 ماهه دوم سال گذشته باعث شد بسیاری از علاقه مندان به این خودرو از خرید خودروی مورد نظر خود صرف نظر کنند و به سراغ سایر محصولات بازار سازگار با بودجه خود بروند.

ایران خودرو اعلام کرد مجوزهای لازم برای تولید مدل های پژو پارس را در سال جاری اخذ کرده و قطعات لازم برای تولید این محصول پرطرفدار را برای بهار 1403 سفارش داده است.

پیش بینی می شود سه ماهه اول سال جاری آخرین بازه زمانی حضور پژو پارس در خطوط تولید خودروهای جاده ای ویژه باشد و با شروع فصل تابستان، خبر خروج این محصول از ایران خودرو منتشر شود. نمونه کارها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

این اتفاق ممکن است بر قیمت پژو پارس تاثیر منفی بگذارد و نمودار قیمت آن را بیش از پیش صعودی کند.

فراموش نکنیم که خودروساز ساکن در کیلومتر 14 جاده مخصوص، بدش نمی آید که از مسئول سیاست گذاری خودرو برای افزایش هر چه سریعتر قیمت تمام محصولات خود از جمله پژو پارس مجوز بگیرد. در صورتی که این اتفاق به نتیجه برسد و مدیران شرکت بعدی مجوز افزایش تولید محصولات شرکت های خودروسازی را امضا کنند، این موضوع می تواند با تزریق سوخت اضافی به موتور قیمت گذاری پژو پارس، در مسیر قیمتی با سرعت بیشتری حرکت کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37186

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.