• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پرداخت روزانه 110 میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران / منعی برای بیمه استانی نداریم

  • کد خبر : 36126
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
پرداخت روزانه 110 میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران / منعی برای بیمه استانی نداریم

به گزارش اخبار اقتصادی، علی استاد هاشمی در نشست خبری که ظهر امروز در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه گفته می شود صنعت بیمه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور ندارد. درست نیست. وی بیان کرد: در بیمه دو موضوع کلی وجود دارد: اول تجمیع ریسک ها از سراسر صنعت و اقتصاد و دوم کمک به تامین مالی یا به نوعی سرمایه گذاری در اقتصاد یعنی ورود به اقتصاد واقعی.

وی با بیان اینکه بیمه در ایران بیش از 80 سال قدمت دارد و در حال حاضر 41 شرکت در این زمینه فعال هستند، افزود: تقریباً تمام صنایع بزرگ ایران در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند، تحریم ها اعمال شده است، اما همه ناوگان هوایی، همه. کشتی ها، تمامی پالایشگاه های کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

هاشمی ادامه داد: ما در بحث های داخلی کمبود بیمه داریم و این بی بیمه بودن ناشی از ضعف اقتصادی بیمه نیست و باید مردم را در این امر تشویق کنیم و آگاهی فرهنگی را اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که تحریم‌ها برداشته شد، شرکت‌های بزرگ بیمه خارجی جهان از مشارکت با شرکت‌های بیمه ایرانی و خرید سهام آنها استقبال زیادی کردند. و الان هم اگر بخواهیم با شرکت های خارجی قرارداد ببندیم تحریم ها مانع ما می شود.

هاشمی با اشاره به بیمه زنان خانه دار بیان کرد: در صنعت بیمه قاعدتا باید تقاضا برای یک کالا وجود داشته باشد و این موضوع در سازمان بیمه گر منعکس شود و بر اساس قانون برای آن بیمه تعریف می کنیم.

برای بیمه استانی هیچ محدودیتی نداریم.

رئیس جمهور کل بیمه مرکزی وی با تاکید بر اینکه منعی برای بیمه استانی نداریم، ادامه داد: اما نکته اینجاست که در حال حاضر حدود 41 شرکت بیمه فعال داریم و هشت شرکت جدید در دولت جدید تاسیس کردیم که البته به نظر می رسد نیازی نیست. یک شرکت جدید ایجاد کنید. اما مهم این است که شرکت های ما بتوانند نیازهای استان را تامین کنند.

وی پرطرفدارترین صنعت را صنعت بیمه دانست و ادامه داد: مردم خودشان حق بیمه پرداخت می کنند و در مواقع لزوم زیان خود را از این بیمه دریافت می کنند و در واقع ماهیت صنعت بیمه صنعت خدماتی است.

هاشمی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال حق بیمه تولید به حدود 200 همات افزایش یافت و خسارت پرداختی در همین مدت تقریبا 107 همات است.

هاشمی با بیان اینکه حدود 86 درصد موتورسیکلت ها بیمه شخص ثالث ندارند، افزود: بیشترین حجم خسارت به موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث پرداخت می شود. اخذ بیمه نامه صفر کیلومتر 20 درصد تخفیف دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: اکنون بیمه ایران روزانه 110 میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند. در صنعت بیمه واقعاً با دست باز خسارت پرداخت می کنیم.

وی گفت: با توجه به قراردادی که با پلیس راهنمایی و رانندگی منعقد شد، از آذرماه امسال شروع به استفاده از اسکیس آنلاین در سراسر کشور کردیم. حداکثر زمان ارائه درخواست آنلاین به شرکت بیمه دو ساعت است. و سعی داریم با نوروز 1403 تمامی مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

هاشمی ادامه داد: حدود هشت هزار تبلت برای ماموران نیروی انتظامی نیاز است و تاکنون پنج هزار تبلت تهیه کرده ایم.

زیان بیمه ای 130 میلیارد تومانی

در ادامه این نشست، محسن پورکیانی، رئیس اتحادیه بیمه گران ایران، یکی از مشکلات صنعت بیمه را مشکل آموزش فرهنگی دانست و تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث شد ضریب نفوذ قطعا رشد خوبی نداشته باشد، ضعف است. آموزش فرهنگی

وی با اشاره به اینکه متأسفانه روزانه هزینه های زیادی به بیمه ها تحمیل می شود و از سوی دیگر سود شرکت های بیمه در حال کاهش است، افزود: یکی از عوامل تورم است؛ یکی از عوامل موثر بر این موضوع تورم است. به عنوان مثال طی 13 سال گذشته نرخ سود 350 درصد افزایش یافته اما حق بیمه تنها 299 درصد رشد داشته و باعث شده صنعت بیمه 130 میلیارد تومان ضرر کند.

پورکیانی ادامه می دهد: در طول تاریخ بیمه بیشترین زیان را شرکت بوعلی متحمل شده است که 90 میلیون یورو ضرر کرده است.

خبرنگار: فاطمه قالی پور گنجلو

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36126

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.