• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

نمایندگان لایحه فوریت تشکیل وزارت بازرگانی را راهی مجلس آینده کردند

  • کد خبر : 31356
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
نمایندگان لایحه فوریت تشکیل وزارت بازرگانی را راهی مجلس آینده کردند

اکوایران: نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درخواست مسکوت ماندن 6 ماهه در مورد لایحه یک فوریت ایجاد وزارت بازرگانی را پذیرفتند.

اخبار اقتصادی: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 آذرماه) شورای اسلامی به بررسی درخواست برخی نمایندگان مبنی بر مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه دو فوریت تاسیس پرداختند. وزارت بازرگانی و در نهایت به مدت شش ماه رای مسکوت گذاشت و این لایحه را ارائه کرد.

گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسه علنی 21 اردیبهشت 1402 با 143 رای موافق موافقت خود را با درخواست دولت مبنی بر بررسی فوری لایحه ایجاد وزارت بازرگانی اعلام کردند. .

چند ماهی است که مجلس در لایحه ایجاد وزارت بازرگانی مشارکت دارد. طرحی که هنوز هم موافقان و مخالفان زیادی دارد. پس از بررسی های متعدد مجلس در جلسه علنی 4 تیر 1402 و استماع نظرات و پیشنهادات موافقان و مخالفان، لایحه ایجاد وزارت بازرگانی با 129 رأی موافق، 4 رأی ممتنع و 101 رأی مخالف به تصویب رسید. در مجموع 238 نماینده حاضر هستند.

لازم به ذکر است که انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی در 20 اسفند 1402 برگزار می شود و مجلس یازدهم در واقع با رای به مسکوت ماندن این لایحه رسیدگی به این لایحه را به مجلس آینده واگذار کرد. برای استقرار وزارت بازرگانی

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31356

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.