• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

معنی: کاهش تورم به معنای گران نشدن قیمت ها نیست

  • کد خبر : 37059
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
معنی: کاهش تورم به معنای گران نشدن قیمت ها نیست

اکوایران: رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه تلویزیونی تداوم سیاست دولت در کاهش تورم و لزوم خصوصی سازی شرکت ها را برجسته کرد.

اخبار اقتصادی، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه زنده سیما با اشاره به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام کرد: آمار تورم نقطه به نقطه اسفند 1402، که در دو روز گذشته منتشر شد، به 32. 3% رسیده است. یعنی 22 درصد کاهش نرخ تورم را نقطه به نقطه داشته ایم.

منظور در ادامه تصریح کرد: وقتی از کاهش تورم صحبت می کنیم به این معنا نیست که قیمت ها افزایش نمی یابد. منظور از تورم این است که رشد قیمت کاهش یافته و با شیب کمتری افزایش می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به دنبال این هستیم که بتوانیم همین مسیر را طی کنیم و وارد کانال 20 درصد شویم. پایین ترین سطح 20 درصد در واقع تورم بلندمدت اقتصاد ایران بوده است. اگر به نرخ تورم کشور در سال‌های پس از انقلاب نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تورم اغلب بالای 20 درصد بوده است. شاید ظرف سه یا چهار سال شاهد تورم تک رقمی بودیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که بتوانیم تا پایان برنامه هفتم توسعه به تورم تک رقمی برسیم، تصریح کرد:

تاکید بر واگذاری مدیریت شرکت ها به مردم

منظور در برنامه زنده تلویزیونی صف اول گفت: باید در دولت به سمتی برویم که مدیریت شرکت های اکثریت به خود مردم واگذار شود، اینطور نباشد که دولت عملاً با اقدامات مدیریتی که دارید

وی تصریح کرد: شرکت دولتی شرکتی است که بیش از 50 درصد سهام آن در اختیار دولت باشد. ما شرکت هایی داریم که سهام دولت کمتر از 50 درصد است، اما مدیریت آنها و تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل آنها در واقع توسط دولت تعیین می شود: وزرا یا معاونان رئیس جمهور.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: باید در بحث خصوصی سازی گام مهمی برداریم؛ و به تدریج این روند مدیریت دولتی را متوقف می کند. باید مدیریت دولتی این شرکت ها را کاهش دهیم. این یک بحث اجرایی است و با تصمیمی که در سازمان خصوصی سازی گرفته می شود قابل حل است. اجرای این موضوع را در سال 1403 برجسته خواهیم کرد.

وی همچنین به بازدید رهبری از نمایشگاه واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این بازدید تاکید کردند که اگر دولت واگذاری مالکیت کرده است باید مدیریت را نیز واگذار کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37059

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.