• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

لحظه واریز سود مرحله دوم سهام.

  • کد خبر : 33170
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
لحظه واریز سود مرحله دوم سهام.

بهره سهام در سال 1402 مانند سال های گذشته در دو مرحله پرداخت می شود. مرحله اول پرداخت سود سرمایه در آذرماه امسال انجام شد و هم اکنون سهامداران آماده دریافت سود در مرحله دوم هستند.

در سال های اخیر سود سهام در دو مرحله پرداخت شد که مرحله اول در پاییز و مرحله دوم در روزهای پایانی سال انجام شد. امسال نیز همین رویه برای پرداخت سود سهام در نظر گرفته شده است.

مدیر کل سپرده گذاری مرکزی شرکت های تسویه وجوه و اوراق بهادار به تازگی از زمان واریز فاز دوم سود سهام در پایان سال جاری خبر داده است. وی گفت: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود شرکت های سرمایه گذاری انجام خواهند داد تا مابقی سود این دسته از سهامداران را تا قبل از پایان سال دریافت و سپرده گذاری کنیم. آنها در حساب خود

در سال های اخیر مرحله دوم سود سهام در هفته پایانی سال واریز شده و احتمالا امسال نیز در روزهای پایانی اسفند ماه سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سود سهام در مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله اول پرداخت سود سهام، صاحبان پرتفوی سرمایه 492 هزار تومانی 681 هزار تومان، پرتفوی 532 هزار تومانی 736 هزار تومان و پرتفوی یک میلیون تومانی یک میلیون و 385 هزار تومان دریافت کردند.

اما بررسی ها نشان می دهد که در سال های اخیر سود سهام در مرحله دوم بیشتر از مرحله اول بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند. سهامداران در فاز دوم به ترتیب 613، 667، 721 و یک میلیون و 356 هزار تومان سود کردند و اگر امسال هم همین روال باشد، سهامداران در 1402 روز گذشته سود بیشتری نسبت به فاز اول خواهند داشت.

سهامداری متوفی چه شد؟

در خصوص واگذاری سهام متوفیان به وراث، در ۲۴ آبان ماه سال جاری پس از ۱۸ سال، دولت سامانه ای به نام «میرات» را راه اندازی کرد. در صورتی که وراث سهام متوفی قبل از ابتدای اسفندماه سال جاری اسناد خود را در سامانه وراثت ثبت کنند، می توانند تمامی سود سال های گذشته را دریافت کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده اند و یکی از ورثه سهامداران متوفی می تواند به 6000 شعبه از شعب شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب مراجعه کند. (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت)، جهت انجام فرآیند واگذاری سهام.

تعداد سهامداران متوفی سهام عدالت 3.7 میلیون نفر اعلام شده است که سود این سهامداران ذخیره شده و پس از انحصار وراث و واگذاری اجباری سهام به وراث، این سود به ذینفعان واریز می شود.

منبع: فرارو

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33170

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.