• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

سکه در بین‌ تعطیلی

  • کد خبر : 35219
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
سکه در بین‌ تعطیلی

اکوایران: امروز شنبه 21 بهمن ماه بین تعطیلات است و گمانه زنی های متفاوتی درباره روند حرکتی واحد پول امامی وجود دارد.

اخبار اقتصادی، قیمت سکه امامی چهارشنبه هفته گذشته با 100 هزار تومان کاهش به 32.6 میلیون تومان رسید. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، روز پنجشنبه و جمعه بازار طلا و سکه نیمه تعطیل بود و قیمت سکه امامی تغییر چندانی نداشت و ثابت ماند.

همچنین امروز شنبه 21 بهمن ماه بین تعطیلات است و گمانه زنی ها درباره روند سکه امامی متفاوت است. برخی از معامله گران ارز معتقدند با توجه به تعطیلات امروز، فلز گرانبهای ملی نوسانات محسوسی را ثبت نخواهد کرد. برخی می گویند با اصلاح نرخ دلار این احتمال وجود دارد که فشار فروش در بازار افزایش یابد و فلز زرد داخلی به سیر نزولی خود ادامه دهد.

بررسی ها نشان می دهد که خبر عرضه سکه توسط بانک مرکزی بر بازار سکه تاثیر گذاشته و حباب سکه را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیلگران می گویند با عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی، معامله گران ارز فکر می کنند بانک مرکزی منابع ارزی و طلای کافی را در اختیار دارد و همین موضوع باعث شد حباب ارز روز شنبه به کانال 14 کاهش یابد. پایین ترین سطح حباب پولی از ابتدای سال جاری تاکنون.

پس از آن، حباب ارز به تدریج افزایش یافت و باعث شد دارندگان ارز کمتر از دارندگان دلار آمریکا ضرر کنند و زیان هفتگی 2.3 درصدی را به ثبت رساندند (در حال حاضر حباب ارز حدود 19 درصد است).

در این هفته صاحبان ربع سکه بیشترین ضرر را ثبت کردند و ارزش دارایی آنها 5.9 درصد کاهش یافت، معامله گران طلای مذاب نیز با کاهش 4.5 درصدی ارزش دارایی خود مواجه شدند.

همچنین عملکرد بازار ارز و طلا در هفته جاری منفی شد و این کاهش ادامه داشت تا اینکه خریداران ارز و طلا در هفته قبل متحمل ضرر شدند و کسانی که در بالای بازار خرید کرده بودند بخشی از دارایی های خود را از دست دادند.

در شرایط فعلی با توجه به قیمت اعلام شده از سوی سندیکای طلا، گفته می شود در صورت کاهش 32 میلیون و 500 هزار تومانی ارز امامی، احتمال سقوط مجدد به انتهای کانال مذکور وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35219

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.