• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3

راه جدید اوکراین برای دستیابی به بازارهای جهانی

  • کد خبر : 40845
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
راه جدید اوکراین برای دستیابی به بازارهای جهانی

اکوایران: ترمینال جدید غلات در رومانی افتتاح شد، این پایانه جدید به عنوان بزرگترین مرکز انتقال غلات در اروپا شناخته می شود و با افتتاح پایانه راه آهن جدید غلات در رومانی، صادرات غلات اوکراین تسهیل می شود .

اخبار اقتصادی؛ اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می شود، صادرات این کشور پس از شروع جنگ با روسیه با چالش های متعددی مواجه شد و محدودیت های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را با مشکل مواجه کرد. قبل از این قرارداد روسیه، برای چندین ماه غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه صادر می شد و با تعلیق قرارداد این مسیر بسته شد و اکنون این بندر به محلی برای صادرات اوکراین تبدیل شده است.

به گزارش انجمن غله ایران و به نقل از «ورد گرین»، بر اساس برآورد پایانه حمل غلات گروه گرامپت با ظرفیت سالانه 3 میلیون تن در دورنستی رومانی، جایگاه این کشور را مانند راه آهن تقویت خواهد کرد. و مرکز لجستیک در مرکز و جنوب شرقی اروپا و همچنین برای انتقال و کمک به انتقال غلات از اوکراین.

این ترمینال از طریق همکاری دولتی و خصوصی با سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی توسط گروه گرامپت، پیشرو در صنعت حمل و نقل ریلی رومانی، ساخته شد. این شرکت اعلام کرد که فناوری و طراحی پیشرفته ترمینال، عملیات شبانه روزی را امکان پذیر می کند. این ترمینال از تجهیزات مشابه بنادر دریایی رومانی استفاده می کند و انتظار می رود حمل و نقل به بندر کنستانتا را تسهیل کند.

ترمینال جدید، واقع در مرز اوکراین در شمال غربی رومانی، می تواند به تسهیل حمل و نقل غلات از اوکراین، تامین کننده عمده گندم، ذرت، جو و روغن آفتابگردان به بازارهای جهانی کمک کند.

رومانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که برای کمک به جبران کندی صادرات از طریق بنادر دریای سیاه پس از حمله روسیه در فوریه 2022، به مسیرهای ترانزیتی جایگزین برای غلات اوکراینی روی آورد.

گرویا استویکا، رئیس گروه گرامپت در مراسم افتتاحیه گفت: حمل و نقل همزمان هشت واگن غلات از نوع اوکراینی با مسیر عریض و هشت واگن از نوع رومانیایی با مسیر معمولی امکان پذیر است. تمامی پایانه های دیگر در اروپا امکان حمل حداکثر دو واگن همزمان.”

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40845

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.