• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

درهای سرمایه گذاری در بنادر ایران باز شد

  • کد خبر : 43496
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
درهای سرمایه گذاری در بنادر ایران باز شد

اکوایران: سازمان بنادر و دریانوردی برای دستیابی به اقتصاد دریامحور اعلام کرد که فرصت‌های ویژه و فوق‌العاده‌ای در بخش دریایی و بندری برای بخش خصوصی وجود دارد که باید برای دستیابی به توسعه از آن بهره‌برداری کرد. اقتصاد دریا محور

اخبار اقتصادی؛ ایجاد تنوع در پروژه های جذب سرمایه گذاری خصوصی در حوزه دریایی و بندری از جمله برنامه هایی است که این سازمان برای جذب سرمایه از بخش خصوصی به منظور استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار داده است. در این بخش.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است می توان از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش غیردولتی برای توسعه دریا محور استفاده کرد.

رویه جدید در ایجاد زیرساخت در بندر

بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی با اشاره به اینکه تاکنون زیرساخت های درون بندری (نه زیرساخت های استراتژیک) با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود و در قالب قراردادهای BOT ایجاد می شود. از این نظر می توان به سرمایه گذاری در انتقال فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله در کریدورهای تخصصی، زیرساخت های دسترسی جاده ها، سرمایه گذاری در زمین های پشتیبانی و غیره اشاره کرد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، در رویه جدید، در راستای توسعه اقتصاد دریایی، با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان به پیشرفت های بزرگی دست یافت. در این راستا سعی شده است تا از طریق مزایده و فراخوان عمومی تخصیص شفاف شود.

اولویت بندی غلات در سیلوها

ذخیره سازی استاندارد و بهینه غلات در بنادر یکی از مواردی است که به گفته یداللهی در دستور کار بنادر و کشتیرانی قرار دارد. زیرا ظرفیت های بسیار خوبی در بنادر کشور برای نگهداری کالاها به ویژه کالاهای ضروری ایجاد شده است و هدف در این زمینه اولویت بندی غلات در سیلوها است زیرا امنیت غذایی، سلامت غذایی و ترانزیت در این حوزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و بخشی از سرمایه گذاری برای سیلو غلات ناپدید شده است.

استفاده از سوخت های کم گوگرد در بخش دریایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به گفته یداللهی، اهمیت کشتی ها در توسعه حمل و نقل دریایی و بندری و با توجه به محدودیت های داخلی که در حوزه کم گوگرد وجود دارد. سوخت ها -تولید سوخت های گوگردی در کشور. بخش خصوصی می تواند به خوبی وارد این عرصه شود.

ایجاد زیرساخت برای توسعه ترانزیت

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت گفت: ایجاد سایت برای ساخت و تعمیر شناورها در بنادر کشور در دستور کار قرار دارد و می دانیم که ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه ترانزیت ضروری است و ما در حوزه فرآورده های نفتی ظرفیت بالایی داریم. در بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی ایجاد زیرساخت در راستای توسعه ترافیک مدنظر قرار گرفته است.

یداللهی با اشاره به اینکه در راستای توسعه اقتصاد دریایی و توجه به اقتصاد مردمی مقوله گردشگری دریایی و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل مسافر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این موضوع هم در سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بنادر شمالی و جنوبی و فعالیت در بنادر هرمز، نخل نخدا و بندر حقانی به عنوان مراکز گردشگری در حال توسعه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43496

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.