• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

تولید نفت و گاز در ایران تا 100 سال آینده ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 34018
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
تولید نفت و گاز در ایران تا 100 سال آینده ادامه خواهد داشت

اخبار اقتصادی، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران وی امروز (سه شنبه 5 دی ماه) در نشست ارائه فرصت ها و چارچوب های سرمایه گذاری در ارائه خدمات دکل حفاری در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمات، اظهار کرد: رشد اقتصادی در گرو رونق اقتصادی است و رونق اقتصادی با رونق کسب و کار محقق می شود. . اگر صاحبان کسب و کار بدون آنها وجود داشته باشند، نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی برای رونق اقتصاد و رواج آن انجام می دهیم، گفت: رشد 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است که در پایان این برنامه باید به آن دست پیدا کنیم و مشخص شود چه برنامه هایی داریم. هستند. ما به این رشد اقتصادی دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این همایش را با موضوع اقتصاد کلان کشور دانست و ادامه داد: مهمترین شاخص اقتصاد کلان تعیین میزان رشد اقتصادی است و برای اهداف بلندمدت باید استراتژی تعیین شود. .

خجستمهر با تاکید بر اینکه مجموع ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران 340 میلیارد بشکه معادل نفت است و ذخایر نامتعارف هنوز به این ذخایر اضافه نشده است، تصریح کرد: طی بررسی های اولیه در حال آماده سازی شرایط برای نفت و گاز شیل هستیم. ذخایر و هیدرات های گازی.” که به ذخایر نفت و گاز ایران اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولید نفت و گاز در ایران تا 90 تا 100 سال آینده با این ذخایر ادامه خواهد داشت، گفت: ایران از نظر منابع زیرزمینی سرزمینی غنی است و باید برای استفاده از آنها اهداف بلندمدتی تعیین کرد.

نیاز به برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف تعیین شده تولید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: پروژه های نفتی زمان زیادی می برد و هزینه های بالایی دارد بنابراین اگر بخواهیم به هدف تولید هفت سال آینده برسیم باید از همین امروز برنامه ریزی کنیم.

خجستمهر با بیان اینکه اگر حفاری را از بخش بالادستی جدا کنیم این مشکل ادامه پیدا نمی کند، ادامه داد: توسعه و تعمیر در بخش بالادستی صنعت نفت توسط سکو انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه هسته اصلی فعالیت شرکت ملی نفت ایران حفاری است، گفت: این صنعت در دو دهه گذشته با چالش هایی مواجه بوده است، زیرا درک عمیقی از این موضوع وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: مقاوم ترین بخش صنعت نفت حفاری است زیرا اگر این ظرفیت وجود نداشت تولید نفت و گاز با چالش مواجه می شد.

حفاری یک علم، یک هنر و یک تجربه است.

خجستمهر با اشاره به اینکه وجود متخصصان حفاری مهمتر از سکو است، افزود: حفاری یک علم، یک هنر و یک تجربه است و همه این موارد باید در یک نفر جمع شود تا دستگاه های حفاری کار کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بیش از 50 درصد سرمایه مورد نیاز برای توسعه یک میدان نفتی و گازی مربوط به حوزه حفاری است و می تواند بر اقتصادی بودن یک طرح توسعه تاثیر بگذارد.

خجستمهر صنعت حفاری را پرهزینه و سودآور دانست و گفت: در گذشته تضمین نمی کردیم که اگر فردی وارد این حوزه شد، ضمانت دریافت خدمات داشته باشد.

وی افزود: صنعت نفت و گاز اصلی ترین بخش اقتصاد کشور است و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، سهم بخش نفت و گاز از رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال 19.7 درصد و در سه ماه دوم سال جاری بوده است. سه ماهه 25.6 درصد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه مردمی شدن به معنای ایجاد ظرفیت قابل توجه برای بخش خصوصی است، تاکید کرد: در گذشته هیچ شرکتی در کشور پلت فرم نمی خرید مگر اینکه قبل از خرید قرارداد امضا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی یک سری برنامه های رانندگی تعریف شده است، گفت: در این میان باید از فاز اولیه صنعت نفت یک برنامه رانندگی تعریف شود تا بتواند تولید ثروت و تولید کند. ایجاد ارزش افزوده

با ارتقای ناوگان حفاری از جهش تولید نفت و گاز اطمینان حاصل کنید

وی با تاکید بر اینکه برای این پروژه پیشنهاد دادیم تا جهش تولید حاصل شود، البته الزامات زیادی وجود دارد، افزود: یکی از الزامات نوسازی ناوگان حفاری است تا جهش تولید نفت و گاز تضمین شود. بودن

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: اکنون پایه تولید نفت و گاز در ایران 5 هزار حلقه چاه است و برای افزایش تولید باید چاه های جدید حفر شود که نیاز به دکل حفاری، پمپ چاه، تاسیسات نمک زدایی، و غیره.

خجستمهر با اشاره به اینکه باید برای افزایش تولید آماده شویم، تاکید کرد: این جلسه تضمین کننده رشد اقتصادی است، برنامه شرکت ملی نفت ایران برای افزایش تولید در سال های آینده نوسازی ناوگان حفاری است که باعث ایجاد اشتغال و کسب و کار خوب می شود.

وی با بیان اینکه نیازمندی ها در بخش خشکی و فراساحلی است، افزود: عمده تولید نفت ایران مربوط به بخش خشکی است و بیشتر گاز تولیدی آن مربوط به بخش فراساحلی است که بحث انتخاب نیست، یک تعهد است. .

امضای قرارداد خرید خدمات 10 ساله برای تامین تجهیزات حفاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: ما به هر دو نوع سکوی سبک و سنگین نیاز داریم، به همین دلیل در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفتیم خدمات لازم را ارائه کنیم و شرکت های خصوصی را به صورت خصوصی استخدام کنیم. خرید خدمات 10 ساله امضا خواهد شد.

خجستمهر تصریح کرد: دومین ویژگی این پیشنهاد این است که قراردادها به صورت ارزی منعقد می شود و ویژگی سوم پیش پرداخت برای خرید یا اجاره سکوی حفاری است، بنابراین شرایط را انعطاف پذیر می کنیم تا اقتصاد کلان رواج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون از حداکثر ظرفیت شرکت ملی حفاری ایران استفاده می کنیم، گفت: با توجه به گستردگی فعالیت این شرکت باید نوسازی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی 20 سال به تعویق افتاد، بنابراین تصمیم گرفته شد با وجود اینکه امکان توسعه این پروژه وجود داشت، توسعه داده نشود.

خجستمهر با بیان اینکه افزایش فشار طرح بزرگی است که نیاز به 20 میلیارد دلار سرمایه دارد و برای اولین بار در کشور اجرایی می شود، افزود: نتایج مطلوبی حاصل شده و اجرای آن در آینده نزدیک اعلام می شود.

وی ادامه داد: در آینده قراردادهای بزرگی برای افزایش تولید نفت و گاز منعقد خواهد شد که برای رسیدن به اهداف خود نیازمند سکوهای حفاری هستیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34018

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.