• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف خودرو

  • کد خبر : 40394
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف خودرو

اکوایران: زیان های ناشی از قیمت گذاری دستوری، خودروسازان بزرگ را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و این شرکت ها در انتظار تخصیص هستند.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه پیش از انتخابات در بلاتکلیفی فرو رفته و سایه رکود بر بازار سرمایه و ارز سنگین‌تر شده است. گواه این امر برای بورس، کاهش میانگین ارزش معاملات خرد این بازار نسبت به هفته قبل است. افزایش برداشت پول واقعی از بورس در روزهای پایانی هفته نیز جهت گیری انتظارات صاحبان سرمایه را روشن می کند: معامله گران در حال حاضر به بازار سرمایه خوشبین نیستند!

تصمیم چهار لایه بازارساز تاکنون نتوانسته دست بازار سرمایه را بگیرد و آن را بلند کند. باید دید در آینده شرایط تغییر می کند یا خیر؟ در این هفته نماد بانک تجارت و گروه بانکی شرایط بهتری را تجربه کردند اما گروه خودرویی منتظر فروش است.

زیان‌های ناشی از قیمت‌گذاری دستوری، خودروسازان بزرگ را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت اقتصاد، این هفته اعلام کرد که تصمیم به تصویب مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی رهبری در خصوص عدم خروج شرکت های خودروسازی از بورس

از طرفی گرمای هوا میزان مصرف برق را به قدری افزایش داده که نسبت به سال گذشته مصرف افزایش یافته است. پیش بینی هواشناسی از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده افزایش دما را پیش بینی می کند که در صورت ایجاد قطعی برق در صنایع و کارگاه ها مانند سال های گذشته برای بازار سرمایه مطلوب نیست.

اونس طلا در ابتدای کانال 2300 دلار است. آخرین پیش بینی ها حاکی از احتمال بالاتر کاهش یک مرحله ای نرخ بهره آمریکا در سال جاری است. موضوعی که انتظارات کاهش شاخص دلار آمریکا را مهار کرده است. کاهش نرخ بهره آمریکا به بهبود بازارهای جهانی کمک می کند و احیای بازارهای جهانی سیگنالی برای بازار سرمایه تلقی می شود که در حال حاضر بعید است.

از نقطه نظر فنی، خط MACD سیگنال صعودی را در نمودار شاخص کل بورس داده است، اما اندیکاتور ایچی کومو امیدی به صعود ندارد. محدوده دو میلیون و پنجاه هزار واحدی نیز پشتوانه ای است که شکست و تثبیت ضعیف آن می تواند شرایط رکودی بازار سرمایه را بدتر کند. محدوده دو میلیون و 140 هزار مقاومت شاخص کل بورس در کوتاه مدت است.

محدوده 650 تا 660 هزار واحد حمایت معتبر از شاخص کل هم وزن است که از نیمه دوم فروردین 1402 حفظ شده است که نشان می دهد احتمال افت شدید بازار سرمایه در شرایط فعلی ضعیف است . گرافیک مقاومت کوتاه مدت شاخص کل هم وزن در حال حاضر در محدوده 680000 واحد قرار دارد.

جلسه ای که مورد توجه بازار ارز قرار گرفت

قیمت تتر امروز قبل از قیمت گذاری دلار افزایش یافت، اما باز شدن پایین دلار تهران، تتر را مهار کرد و تثبیت دلار در انتهای کانال 59 هزار تومانی، تتر را پایین آورد.

حباب امروز مثبت شده است، درهم در حال حاضر در محدوده 16000 تومان قرار دارد و در صورت شکستن حمایت بعدی محدوده 15700 تومان خواهد بود. محدوده 16250 تومانی نیز یک مقاومت قابل اعتماد است که مانع از صعود درهم شده است.

بازار فارکس در حال حاضر در حال ارزیابی نامزدها است و معامله گران در حال نظارت بر چشم انداز اقتصادی نامزدها هستند. روز قبل خبر دیدار یاسر جبرائیلی با سعید جلیلی در بین معامله گران ارز و بازار سرمایه بازتاب داشت. جبرائیلی پیش از این اعلام کرده بود که اگر مسئولیت کنترل نرخ ارز به او سپرده شود، دلار را به کمتر از بیست هزار تومان کاهش می دهد.

نظرات و ایده های اقتصادی او در گذشته اغلب واکنش های تند فعالان و کارشناسان اقتصادی را برانگیخته است. به همین دلیل دیدار این شخصیت که در رسانه ها با نظرات جنجالی اقتصادی اش شناخته می شود با سعید جلیلی مورد توجه بازار ارز قرار گرفت.

بازار طلا کم عمق است.

در سایه تثبیت قیمت دلار و اونس جهانی طلا، ارزها و طلا در بازار داخلی امروز تغییر چندانی نداشته است. کاهش شدید ارزش معاملات صندوق های طلا و کاهش پول واقعی ورودی به صندوق های طلا در حال حاضر موید عدم عمق معاملات ارزی و طلا است. حباب سکه امامی در کانال 19 درصد قرار دارد و در مقابل آن مقاومت 41 میلیون تومانی وجود دارد. محدوده 39 میلیون و 900 هزار تومان پشتوانه سکه امامی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40394

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.