• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

چرا دلار به قطعنامه محل نگذاشت؟

  • کد خبر : 40066
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
چرا دلار به قطعنامه محل نگذاشت؟

اکوایران: تاریخ اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از مواردی بود که مدت هاست فعالان بازار ارز را مورد علاقه خود قرار داده بود، اما با وجود صدور قطعنامه علیه ایران، قیمت دلار افزایش نیافت و قیمت ها در بازار ارز و طلا در محدوده فعلی تثبیت شد.

اخبار اقتصادی، رکود هفته جاری همه بازارها را تحت تاثیر قرار داده است. البته بوی رکود بیشتر در بورس به مشام می رسید. شاخص ها و نمادهای بزرگتر در این هفته نسبت به سهام نمادهای کوچکتر عملکرد بهتری داشتند. زیرا افت شاخص کل هم وزن در این هفته بیشتر از شاخص کل بورس بوده است. شاخص کل بورس در این هفته 0.2 درصد کاهش و شاخص کل هم وزن 0.9 درصد کاهش داشت.

این هفته بازار دو روز کاری تعطیل بود و باعث رکود بازار سرمایه شد. فعالان بازار سرمایه منتظر اعلام نهایی اسامی نامزدهای ریاست جمهوری هستند. اغلب در طول انتخابات، معاملات سهام دچار رکود می شود. با تغییر دولت امکان تغییر در شخصیت اقتصادی وجود دارد. قوه مجریه وجود دارد و به همین دلیل حجم معاملات در زمان انتخابات اغلب کاهش می یابد به طوری که تکلیف سهامداران با اقتصادی روشن می شود. نظرات دولت بعدی

در چنین شرایطی، محدود کردن دامنه نوسانات توسط بازارساز، شرایط را دشوارتر کرده است. محدودیت دامنه نوسان معمولاً زمانی اعمال می شود که سطح ریسک سیستماتیک به طور قابل توجهی افزایش یابد تا از سقوط بیشتر بازار سهام جلوگیری شود. پس از سقوط بالگرد، دامنه نوسانات بازار سرمایه محدود شد، اما با انتخاب معاون اول رئیس جمهور به عنوان جانشین موقت و گذشت زمان، ترس از بازار سرمایه کاهش یافت.

در حال حاضر تداوم این روند باعث شده زمانی که نماد به محدوده منفی دو درصد می رسد و خریداران کم هستند، فروشنده نتواند سهام خود را در حد پایین بفروشد و به زودی نمادها با صف فروش مواجه شوند که با توجه به برخی از فعالان بازار، تأثیر روانی منفی بر بازار دارد. تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس نشان می دهد که حمایت در محدوده دو میلیون و 40 هزار تا دو میلیون و 50 هزار واحد حمایت معتبر از شاخص کل بورس است که با سطح اصلاحی 38 درصد فیبوناچی مطابقت دارد. محدوده دو میلیون و 150 هزار واحدی نیز مقاومت شاخص کل بورس در کوتاه مدت است.

رشد طلا تحت تاثیر اونس جهانی طلا

تاریخ اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از مواردی بود که مدت هاست فعالان بازار ارز را به خود مشغول کرده بود اما با وجود صدور قطعنامه علیه ایران، قیمت دلار افزایش نیافت. و قیمت ها در بازار ارز و طلا در محدوده فعلی تثبیت شد. افزایش درآمدهای ارزی دولت، کاهش ترس و التهاب در بازار ارز به دلیل بهبود روابط ایران با کشورهای عربی و هند، مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا و قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران از جمله عواملی است که به عنوان دلایل عدم تغییر دلار مطرح می شود.

امروز حباب درهم وارد محدوده مثبت شد و اونس طلا افزایش یافت. با افزایش اونس جهانی طلا، امروز قیمت ارز و طلا افزایش یافت اما دلار تهران نسبت به روز گذشته تغییری نکرد. بانک مرکزی اروپا این هفته نرخ بهره را کاهش داد و پس از انتشار گزارش بیکاری آمریکا، سرمایه گذاران شاهد دو کاهش نرخ بهره در سال جاری بودند، بنابراین اونس جهانی طلا افزایش یافت و طلا را تقویت کرد.

از نظر فنی، اندیکاتور مکدی برای سکه امامی سیگنال صعودی داده است، اما اندیکاتور RSI در محدوده مقاومتی قرار دارد که حتی مصوبه هیات دولت نیز نتوانست از محدوده مقاومتی یک میلیون تومانی آن عبور کند. همچنین مقاومت در برابر واحد پول امامی.

حباب سکه امامی این هفته در کانال 19 درصد نشست و حباب طلای مذاب در پایان هفته منفی شد.

رکود ایجاد می کند

این هفته با توجه به تعطیلات 14 و 25 خرداد ماه سه روز کاری داشت، بنابراین اکوایران ارزش سه روز کاری هفته جاری را با سه روز کاری پایان هفته قبل مقایسه کرده است. بررسی معاملات صندوق های طلا نشان می دهد همانطور که بازار ارز نسبت به جلسه هیات رئیسه واکنش نشان نداد، معامله گران صندوق طلا نیز از نتیجه جلسه نگران نبودند زیرا ارزش معاملات این هفته وجوه طلا نسبت به هفته گذشته کاهش یافت. سه روز هفته قبل

در این هفته تنها ارزش صندوق های با درآمد ثابت رشد داشته است که موید غلبه انتظارات رکودی در بازارها است. تحقیقات در مورد میزان ورودی پول واقعی نیز نشان دهنده افزایش بیش از 800 درصدی ورودی پول واقعی به صندوق های با درآمد ثابت نسبت به دوره تحلیل شده در هفته گذشته است. اگرچه ارزش معاملات در هفته جاری در بورس کاهش یافته است، اما شیب خروج پول واقعی از بورس در این هفته نسبت به هفته قبل نزولی بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40066

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.