• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

بازارها در هفته پایانی سال 1402 چه روندی خواهند داشت؟

  • کد خبر : 36786
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
بازارها در هفته پایانی سال 1402 چه روندی خواهند داشت؟

اکوایران: به گفته معامله گران، تعداد زیادی از اتاق های معاملات از 5 اسفند تا 14 فروردین تعطیل خواهند بود.

این هفته برای بازار ارز بحرانی بود: دلار که در پایان هفته قبل به سقف مقاومتی بی سابقه خود رسیده بود، در این هفته متوقف شد و نتوانست بالاتر از بالاترین حد خود ثابت بماند.

صف شلوغ برای خرید ارز مسافرتی

صف خرید ارز مسافرتی و تخصیص آن موضوع این هفته فضای مجازی و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بود. در حالی که بسیاری از این اتفاق ناراضی بودند و تحلیل می کردند که این اتفاق برای سفرهای خارجی رانت ایجاد می کند و برای گردشگری داخلی مضر است، نباید فراموش کرد که در وهله اول اگر در پایان به فکر تقاضای ارز مسافرتی نباشیم. سال و تقاضای موجود در صورت عدم تعدیل عرضه، فشار بر قیمت دلار در بازار آزاد ارز وارد می شود، زیرا مسافران ارز خود را از بازار آزاد ارز تامین می کنند. از سوی دیگر بخشی از تقاضای ارز در بازار آزاد وجود دارد که همواره بر دوش بازار آزاد سنگینی می کند. کالاهای زیادی در بازار وجود دارد که از نظر قانونی اجازه ورود به آنها داده نمی شود. و به همین دلیل بار تامین مالی قاچاق ارز نیز بر دوش بازار آزاد است. گفته می شود بخشی از ارز مسافرتی از کشور خارج نمی شود که می تواند به تعمیق بازار ارز کمک کند و اگر بازارساز بخواهد عرضه را کاهش دهد و قیمت را کنترل کند قبل از کاهش عرضه باید تقاضا را کاهش دهد. .

بازارها اغلب در ابتدای ماه مبارک رمضان رکود دارند و در این هفته بازارها در ابتدای ماه مبارک رمضان سطح بالایی را ثبت نکردند.

حباب منفی تر شد

درهم از هفته جاری در محدوده 16 هزار و 370 تومان شروع به کار کرد و در نهایت در محدوده 16 هزار و 20 تومان به کار خود پایان داد.

بررسی حباب درهم تایید می‌کند که بازارساز فارکس همچنان بازار را با اهرم درهم کنترل می‌کند. در حالی که حرکت بازار ارز در هفته جاری متوقف شده و اوج جدیدی ثبت نشده است، حباب درهم در هفته جاری منفی شده است، خبرگزاری تسنیم نیز از تزریق 350 میلیون درهم توسط بخشی از بازارساز در معاملات درهم خبر داد. ، که حباب درهم را منفی کرد. این تایید می کند که حباب درهم برای چندین هفته منفی بوده است و هر هفته یک کف جدید را ثبت می کند. روز چهارشنبه، حباب درهم به سطح منفی 703 درصد رسید، سطحی که قبلاً دیده نشده بود.

حباب پول افزایش یافت

طلا هفته را با 2180 دلار در هر اونس آغاز کرد، هفته را با 2158 دلار به پایان رساند و در این هفته بیش از 1 درصد عقب نشینی کرد زیرا تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار بود و بازار را نسبت به کاهش نرخ بهره آمریکا بدبین کرد.

IMG_20240315_103812_908

این ارز در پایان هفته جاری در محدوده 37 میلیون و 100 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد، اما حباب ارز روند صعودی را آغاز کرد و از محدوده 16.26 درصد در روز شنبه به 18.75 درصد در روز پنجشنبه رسید. به کاهش ارزش اونس طلا و دلار آزاد و مقاومت ارز در برابر کاهش.

به گفته معامله گران، تعداد زیادی از تالارهای معاملاتی از 5 اسفند تا 14 فروردین بسته می مانند که با توجه به کاهش تقاضا در ماه مبارک رمضان و کاهش حجم معاملات به دلیل تعطیلی اتاق ها، احتمال رکود وجود دارد. در بازار فارکس و ارزها برای هفته آینده تقویت خواهند شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36786

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.