• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

افشای چالش های تجاری ایران و بلاروس

  • کد خبر : 36068
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
افشای چالش های تجاری ایران و بلاروس

اکوایران: «تبادل اطلاعات تجاری»، «توسعه راه‌های مواصلاتی» و «تشکیل شورای مشترک اقتصادی» از جمله راهکارهایی است که هم ایران و هم بلاروس معتقدند می‌توانند گره توسعه مبادلات تجاری دو کشور را باز کنند. . و توسعه روابط تجاری را ترویج می کند.

اخبار اقتصادی؛ بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی و یکی از کشورهای دارای ظرفیت تجارت با ایران است، این در حالی است که بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه امسال، صادرات ایران به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بالغ بر 760 میلیون بوده است. از این رقم تنها 9 میلیون دلار مربوط به بلاروس است. همچنین مجموع واردات ایران از کشورهای اوراسیا در مدت مذکور 1.29 میلیون دلار و سهم بلاروس در این میزان 37 میلیون دلار بوده است. سطح پایین مبادلات تجاری ایران و بلاروس در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس که در شهریورماه امسال برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفت و طرفین ابراز امیدواری کردند که دو کشور به توافق برسند.حجم تجاری 400 میلیون. دلار ظرف دو سال با توافقات انجام شده در این جلسه آینده را فراهم می کند. پیش بینی که تحقق آن با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

سطح پایین روابط تجاری بین دو کشور.

از این حیث، در دیدار سفیر بلاروس در ایران با رئیس اتاق بازرگانی ایران، دو طرف بر حجم کم مبادلات تجاری علیرغم توانمندی های دو کشور تاکید کردند و رفع چالش های موجود را برای بالا بردن سطح روابط ضروری دانستند. سطح مبادلات تجاری

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس مستلزم تبادل اطلاعات تجاری و حل مشکلات حمل و نقل دو کشور است.

صمد حسن زاده معتقد است با توجه به ظرفیت های فراوان همکاری های اقتصادی و صنعتی دو کشور، حجم مبادلات تجاری سالانه 60 میلیون دلاری ایران و بلاروس رقم بسیار ناچیزی است.

حسن زاده ادامه داد: شرکت های ایرانی در زمینه پتروشیمی، نفت، مصالح ساختمانی، ساخت پمپ های بزرگ، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، فولاد، داروسازی و محصولات دانش بنیان با فناوری روز و استانداردهای جهانی توانمندی بالایی دارند و مایل به همکاری هستند. . با بلاروس …

وی با اشاره به فعالیت ایران در زمینه تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای برای صادرات به بلاروس گفت: با توجه به کیفیت بالای محصولات ایرانی، توسعه روابط در حوزه کشاورزی نیز می تواند در دستور کار دو کشور قرار گیرد. .

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، حسن زاده با اشاره به سفر هیات تجاری ایرانی به بلاروس در خردادماه امسال، اظهار داشت: معتقدم ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور می تواند در توسعه روابط اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد. . از سوی دیگر، اعزام و پذیرش هیأت ها با برگزاری نشست های مشترک بین فعالان اقتصادی دو کشور منجر به به اشتراک گذاری آخرین اطلاعات تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری بین آنها و افزایش سطح همکاری ها می شود. با تبادل این اطلاعات، فعالان اقتصادی می‌توانند پروژه‌های همکاری مؤثری را شناسایی کنند که منافعی برای هر دو طرف دارد.

حسن زاده تاکید کرد: یکی از مهمترین موانع بر سر راه همکاری ایران و بلاروس، عدم اطلاع رسانی صحیح و دقیق تجاری و اقتصادی از توانمندی های یکدیگر است. سفارت بلاروس با توان، تجربه و دانش خود می تواند در این زمینه موثرتر عمل کند.

لغو ویزای رفت و برگشت نیز از دیگر مواردی است که حسن زاده بر آن تاکید کرد. امیدوارم بلاروس هم همین کار را بکند، زیرا ایران به طور یکجانبه ویزای بلاروس را لغو کرده است.

حسن زاده تاکید کرد: مشکلاتی در زمینه حمل و نقل بین دو کشور وجود دارد که باید برای تسهیل هر چه بیشتر تردد بازرگانان بین ایران و بلاروس چاره اندیشی کنیم. بخش خصوصی مایل به همکاری برای برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور است.

تشکیل شورای اقتصادی مشترک بین دو کشور.

دیمیتری کالتسف سفیر بلاروس در ایران نیز با تاکید بر اینکه با حمایت و حمایت اتاق ایران روابط اقتصادی دو کشور به سطح جدیدی خواهد رسید، گفت: مهمترین تمرکز سفارت بلاروس در ایران افزایش سطح مبادلات تجاری و تجاری است. روابط تجاری بین دو کشور

وی با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور در حد توان آنها نیست، ادامه داد: برگزاری همایش های تجاری با هدف آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور با توانمندی ها و مزیت های همکاری مشترک کمک شایانی به ارتقای سطح خواهد کرد. . از روابط

سفیر بلاروس در ایران گفت: آمادگی داریم در زمینه انتقال اطلاعات تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور فعالانه عمل کنیم. سفارت می تواند پیشنهادات تجاری شرکت های بلاروس در زمینه صادرات و واردات را به اتاق ایران انتقال دهد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و صنعت بلاروس آماده پذیرایی از هیاتی از اتاق ایران در بلاروس است، افزود: بدون شک در همایش های تجاری و نشست های B2B بین فعالان اقتصادی ایران و بلاروس می توان از این موضوع مطلع شد. توانمندی ها و توانمندی های اقتصادی بلاروس از جمله در زمینه محصولات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی وجود خواهد داشت.

کالتسف با اشاره به تفاهم نامه 15 ساله اتاق های ایران و بلاروس برای تشکیل شورای مشترک اقتصادی بین دو کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه این شورای مشترک کارساز نیست، پیشنهاد من فعال شدن آن برای ایجاد سیستماتیک است. مشارکت. بین دو کشور

وی با بیان اینکه بلاروس علاقه مند به افزایش واردات سبزی و سبزی تازه از ایران است، گفت: درخواست ما این است که اتاق ایران فهرستی از صادرکنندگان معتبر ایرانی که در این زمینه (یا سایر زمینه ها) فعال هستند را برای ارتباط مستقیم با ایران ارائه کند. بلاروس. تجار حاضر به سفارت

سفیر بلاروس در ایران با بیان اینکه اعطای ویزا به رانندگان حمل و نقل بین المللی ایرانی از طریق معرفی نامه شرکت های حمل و نقل ایرانی در مراحل پایانی است، ادامه داد: تمامی مجوزهای انجام پروازهای مستقیم و دائمی توسط بلاروس به ایران اعطا شده است. سازمان هواپیمایی. تنها مشکل این است که برای این پرواز باید مسافر وجود داشته باشد. بنابراین وظیفه ما و شماست که فرصت های بیشتری برای ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور فراهم کنیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36068

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.