• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

احتمال ضربه محکم طلا به بازار سکه

  • کد خبر : 39040
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
احتمال ضربه محکم طلا به بازار سکه

اکوایران: اونس جهانی طلا روز جمعه به دلیل نشانه هایی از کاهش نرخ بهره به دلیل آمار ضعیف اشتغال آمریکا، معاملات خود را در محدوده مثبت آغاز کرد. بر این اساس این فلز درخشان در ساعت 15 به وقت تهران با رقمی معادل 2372 دلار اعلام شد.

اخبار اقتصادی، به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت ارز امامی در معاملات نقدی دو روز پیش با 200 هزار تومان افزایش به 41 میلیون و 500 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی ابتدا نوسان می کند. روز هفته تحت تاثیر قیمت جهانی طلا.

لازم به ذکر است روز جمعه اونس طلای جهانی به دلیل نشانه هایی از کاهش نرخ بهره به دلیل ضعیف بودن آمار اشتغال در آمریکا، روند معاملات خود را در محدوده مثبت آغاز کرد. بر این اساس این فلز درخشان در ساعت 15 به وقت تهران با رقمی معادل 2372 دلار اعلام شد.

البته در این بین برخی معتقد بودند که در صورت عدم وجود نوسانات محسوس در نرخ دلار و تتر، این احتمال وجود دارد که تاثیر صعودی طلا بر ارز تا حدودی تعدیل شود.

کارشناسان فنی دو سناریو مهم برای بازار فعلی پیشنهاد می کنند. به گفته آنها در بازار فعلی ضلع صعودی در مرز 41 میلیون و 800 هزار تومان و سپس در مرز 42 میلیون تومان قرار دارد. از سوی دیگر، در صورت از بین رفتن سقف فعلی ارز، امکان سقوط مجدد به محدوده 41 میلیون و 200 هزار تومانی وجود دارد.

روز گذشته دو خبر مورد توجه معامله گران بازار طلا و ارز قرار گرفت. سردبیر یکی از رسانه ها ابتدا در صفحه شخصی خود نوشت ایران و آمریکا مذاکرات مهمی را آغاز کرده اند. وی گفت: مذاکرات شامل برجام و مسائل منطقه ای از جمله جنگ غزه است. ایران هرگونه توافقی را مشروط به پایان جنگ در غزه کرده است

خبر دوم در مورد احتمال بازگشایی بازار طلا در روز شنبه بود. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص وضعیت بازار و تعطیلی برخی طلافروشی ها در اعتراض به اجرای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع معاملات گفت: از همکاران خود خواسته ایم. در بازار برای بازگشایی مشاغل خود از روز شنبه و از سرگیری فعالیت های اقتصادی خود.

ارز امامی دو روز پیش در معاملات نقدی 200 هزار تومان افزایش یافت و به مرز 41 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39040

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.