• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پیش‌بینی روند طلا در هفته معاملاتی جدید

  • کد خبر : 40801
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
پیش‌بینی روند طلا در هفته معاملاتی جدید

اکوایران: آخرین پیش بینی هفتگی قیمت طلا توسط کیتکو نشان می دهد که کارشناسان نمی توانند در مورد صعودی یا نزولی بودن فلز زرد در هفته معاملاتی پیش رو به توافق برسند. با این حال، خرده فروشان نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند.

اخبار اقتصادی، در هفته معاملاتی گذشته بازار طلا نسبتاً آرام بود و یکی از کم نشاط ترین روزهای امسال را تجربه کرد. با این حال، مانند هفته های اخیر، در پایان هفته معاملاتی هجوم زیادی به وجود آمد که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد.

به گزارش کیتکو، قیمت نقدی طلا پس از کاهش به کانال 2311 دلار در هر اونس، روز دوشنبه (28 ژوئن) هفته معاملاتی را با 2332 دلار آغاز کرد. صبح سه شنبه قیمت فلز زرد به کمترین قیمت هفتگی 2307 دلار سقوط کرد.

روز چهارشنبه که مصادف با تعطیلات 16 ژوئن در آمریکا بود، نوسانات قیمت طلا روندی جانبی را دنبال کرد و به محدوده حدود 20 دلار محدود شد و در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشت.

معامله گران آمریکایی صبح پنجشنبه با تزریق انرژی تازه به بازار، قیمت نقدی طلا را به 2332 دلار در هر اونس در صبح رساندند و سپس در ساعت 10:45 صبح به وقت شرقی قیمت فلز زرد حتی به 2364 دلار رسید.

طلا در آن زمان در محدوده قیمتی جدید خود بین 2350 تا 2367 دلار قرار داشت، اما این روند تا صبح روز جمعه ادامه داشت و پس از آن قیمت این فلز گرانبها به شدت کاهش یافت. قیمت لحظه ای طلا از 2,363 دلار در ساعت 9:00 به وقت شرقی به 2,317 دلار اندکی پس از ساعت 13:00 بعد از ظهر کاهش یافت.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو گلد نشان می دهد که کارشناسان در مورد مسیر کوتاه مدت قیمت طلا بلاتکلیف هستند، در حالی که خرده فروشان خوش بین هستند.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، معتقد است که ژئوپلیتیک قیمت طلا را در هفته معاملاتی آینده افزایش خواهد داد. وی گفت: تنش‌های سیاسی در اروپا (اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا) همچنان بالاست. علاوه بر این، تنش‌ها بین چین و فیلیپین افزایش یافته است. فلز زرد در حال آزمایش کانال 2368 دلاری است و حرکت جدید می‌تواند قیمتی بین 2388 دلار و 2388 دلار داشته باشد. 2,390 دلار.”

آدریان دی، مدیر مدیریت دارایی آدریان دی، گفت: “طلا در حال حاضر در محدوده معاملاتی کوتاه مدت قرار دارد و به دنبال افزایش قیمت هفته گذشته، احتمال کاهش قیمت آن در هفته آینده وجود دارد.” یک الگوی خنثی، به دنبال اخباری در مورد ازسرگیری خرید رسمی طلا از چین، و همچنین شفافیت در مورد تورم و اشتغال در ایالات متحده است که اطلاعاتی را در مورد زمان کاهش هر گونه کاهش نرخ در ایالات متحده ارائه می دهد.

این هفته، 14 کارشناس وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. 5 کارشناس معادل 36 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته معاملاتی آینده افزایش یابد، در حالی که تعداد مشابهی از کارشناسان معتقدند قیمت فلز زرد کاهش خواهد یافت. چهار کارشناس باقی مانده معادل 28 درصد انتظار دارند که قیمت این فلز گرانبها بدون تغییر باقی بماند.

از این میان، 209 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. صد و چهارده معامله گر خرده فروشی معادل 55 درصد انتظار دارند طلا در هفته معاملاتی آینده با روند صعودی همراه شود. همچنین 38 معامله گر معادل 18 درصد پیش بینی کرده اند که قیمت فلز زرد کاهش یابد. در حالی که 57 پاسخگو معادل 27 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا تغییر نخواهد کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40801

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.