• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

چرا بازدهی تتر منفی شد؟/ ربع سکه پرچمدار افزایش هفتگی

  • کد خبر : 43269
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
چرا بازدهی تتر منفی شد؟/ ربع سکه پرچمدار افزایش هفتگی

اکوایران: تتر در این هفته تنها عضو بازار ارز و طلا بود که منفی شد، اما ربع سکه گل سرسبد سودهای بازار طلا بود.

بازار ارز این هفته با هجوم بهمن ثبت نام فراخوان ثبت نام ایران خودرو کار خود را آغاز کرد، اتفاقی که رکود را در همه بازارها سنگین کرد، در شرایطی که رکود بر بازارها حاکم شد، ثبت نام خودروهای ایران خودرو شد. برای مردم جذاب است زیرا تفاوت قیمت خودرو در بازار کارخانه باعث ایجاد حاشیه سود جذابی شده است که سرمایه گذاران را مجاب به ریسک خرید خودرو کرده است.

بر اساس آمارهای غیررسمی، حدود یک میلیون متقاضی عادی در طرح فروش ایران خودرو ثبت نام کرده اند که بر اساس برآورد تقریبی، حدود 230 جریان نقدی از بازارها جذب طرح ایران خودرو شده است که دلیل رکود در بازار ایران خودرو را تایید می کند. آغاز هفته با این حال، برخی از تحلیلگران در مورد حجم قابل توجهی از پول در حساب های بانکی هشدار می دهند که می تواند پس از انتشار سفارش، بازارهای دیگر را مختل کند.

مسعود مزیکیان رئیس جمهور چهاردهم این هفته موفق شد برای تمامی وزرای پیشنهادی خود از مجلس رای اعتماد بگیرد و در آخرین روز هفته اولین جلسه دولت چهاردهم با حضور وزرای جدید برگزار شد.

در پایان هفته دلار تهران بلوکه شد که به رشد قیمت دلار پس از ثبت نام ایران خودرو کمک کرد.

در این هفته، تتر تنها عضو بازار ارز و طلا بود که عملکرد منفی داشت. انتظارات رکودی یکی از دلایل کاهش قیمت تتر در هفته جاری است که قیمت تتر بالاتر از دلار تهران معامله می شود. دلار در حال افزایش است با توجه به نوسان ناچیز 0.17 درصدی دلار در این هفته، تتر در وضعیت راکد قرار گرفت. دلیل دیگری که باعث شد تتر در این هفته عملکرد منفی داشته باشد، افزایش و افزایش هفتگی بیت کوین بود، اغلب زمانی که بیت کوین و. در بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی، روند صعودی است، استیبل کوین هایی مانند تتر با افزایش عرضه و تقاضا برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده روبه رو هستند، بنابراین رشد هفتگی بیت کوین تحت تأثیر افزایش عرضه تتر و سودآوری منفی آن قرار نگرفته است.

سودآوری درهم در این هفته به 0.44 درصد رسید، اما در پایان هفته حباب درهم کاهش یافت و در محدوده مثبت و منفی 100 تومان قرار گرفت که نشان دهنده ثبات در معاملات درهم است.

رابا سیکا در این هفته بالاترین عملکرد هفتگی را به ثبت رساند و رشد هفتگی 4.1 درصدی را به ثبت رساند، امامی سیکا با 3.15 درصد افزایش در رتبه بعدی قرار گرفت.

طلای مذاب، نیم سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب 2.99، 2 و 1.4 درصد رشد داشتند.

ارز داغ تنها عضو بازار طلا و ارز بود که حباب آن در هفته جاری فروکش کرد. رکورد جهانی اونس طلا در این هفته و رشد هفتگی 1.7 درصدی آن دلیل حرکت صعودی اقلام و سکه طلا بود.

طلای جهانی پس از ثبت رکورد جدید وارد روند اصلاحی شده و در صورت ادامه این روند ممکن است هفته آینده بازار طلا را متحول کند. قرار گرفتن حباب درهم در محدوده منطقی منفی 25 تومان و تاخیر تتر در برابر دلار نیز نشان از عدم دریافت سیگنال رو به رشد دلار از سوی این دو دوست دارد، هرچند برخی به سیاست نوسانی بازارساز در ال جهانی دلار و طلا، احتمال افزایش قیمت دلار تهران در صورت اصلاح طلای جهانی اوایل هفته آینده اعلام می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43269

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.