• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیش بینی هفتگی بورس / نامزدهای بورس چه چیزهایی را در کیف خود حمل می کنند؟

  • کد خبر : 40417
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
پیش بینی هفتگی بورس / نامزدهای بورس چه چیزهایی را در کیف خود حمل می کنند؟

اکوایران: امروزه فعالان اقتصادی به تبلیغات انتخاباتی توجه دارند. کاندیداها وعده های متعددی به مردم و فعالان اقتصادی داده اند، از تحویل گوشت درب منزل تا رفع فیلترینگ اینترنت. در این میان اما حضور دو شخصیت دانشگاهی به عنوان مشاور اقتصادی در کنار مسعود مزیکیان در یک برنامه تلویزیونی با محوریت مسائل اقتصادی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت.

اخبار اقتصادی، در هفته گذشته بازار بورس تهران در مجموع روند نزولی داشت. روز شنبه شاخص کل بورس تهران 18 هزار و 545 واحد افت کرد اما 509 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۲ هزار و ۹۲۵ واحد افت کرد و ۴۰۶ میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه شاخص ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد رشد کرد اما خروج سرمایه ادامه یافت و ۸۱ میلیارد تومان خارج شد. روز سه شنبه شاخص 2930 واحد رشد کرد و 375 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد.

شاخص در روز چهارشنبه 5804 واحد کاهش یافت و برای هشتمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار به رقم 411 میلیارد تومب رسید.

در هفته گذشته همانند هفته های گذشته دامنه نوسانات منفی و مثبت قیمت سهام 2 درصد بود به طوری که شاهد ادامه صف های بزرگ در بازار بودیم و ارزش معاملات ارقام بسیار پایینی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد بورس در روز شنبه به 2.10 میلیارد تومان کاهش یافت و تا دو روز آینده در سطح 2 همات باقی ماند. روز سه شنبه ارزش معاملات خرد به 3.52 میلیارد تومان رسید اما در روز چهارشنبه با افت 15 درصدی به 2.603 میلیارد تومان کاهش یافت.

به نظر می رسد سازمان بورس تا انتخابات ریاست جمهوری همچنان محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان را اعمال کند. امروزه توجه فعالان اقتصادی به تبلیغات انتخاباتی است. کاندیداها وعده های متعددی به مردم و فعالان اقتصادی داده اند، از تحویل گوشت درب منزل تا رفع فیلترینگ اینترنت. در این میان اما حضور دو شخصیت دانشگاهی به عنوان مشاور اقتصادی در کنار مسعود مزیکیان در یک برنامه تلویزیونی با محوریت مسائل اقتصادی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت. در این برنامه دکتر حسین عبده تبریزی و دکتر احمد میدری پزشکان را همراهی می کردند. باید دید ستاد اصلاح طلبان توانسته نظر شهروندان و فعالان اقتصادی را به خود جلب کند یا خیر، اما هم اکنون در گام نخست با واکنش های مثبتی روبرو شده است.

سرمایه گذاران، سهامداران و فعالان بازار سرمایه روند تحولات انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می کنند و منتظر انتصاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40417

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.