• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پیام وزیر نفت پس از اخذ رای اعتماد از شورای اسلامی

  • کد خبر : 43226
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
پیام وزیر نفت پس از اخذ رای اعتماد از شورای اسلامی

به گزارش اخبار اقتصادی، متن پیام محسن پاک نژاد پس از اخذ رای موافق نمایندگان شورای اسلامی و انتخاب شدن به عنوان وزیر نفت دولت چهاردهم به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم».

خداوند بزرگ را شاکرم که فرصت محدودی را به این بنده داد تا با رهنمودها و رهنمودهای مقام معظم رهبری ارزانی به مردم شریف ایران خدمت کند. اکنون که با اعتماد وکلای ملت مسئولیت خطیر و حساس وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به اینجانب محول شده است، در گام اول خود را موظف می دانم از جناب آقای دکتر تشکر و قدردانی نمایم و از خداوند سرنوشت من را به گونه ای رقم بزند که در پایان ماموریتم در این وزارتخانه به عنوان نماینده منتخب ملت شرمنده نباشم و توان ایستادگی و دفاع از کارنامه خود را داشته باشم.

از نمایندگان مردم در شورای اسلامی به دلیل ارائه برنامه ها و تدوین نقشه راه آینده، نهایت همکاری، همدلی و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دادند و در بسیاری از موارد با نقد دلسوزانه و منصفانه و توصیه های خیرخواهانه، به تحقق آن کمک کردند. . آنها مرا در این مسیر سخت تشویق کردند.

پیش از این نیز گفته ام که عبور از مسیر سختی که در انتظار وزارت نفت است جز با توکل به یاری الهی و انتظار کمک نمایندگان و حمایت مردم ایران ممکن نیست و انشاءالله که این امر مستلزم حمایت ملت، نمایندگان ملت، دستگاه های اجرایی دولت، بخش خصوصی و یاری الهی خواهم بود.

همچنین از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه افرادی که در زمان معرفی و تشکیل کابینه به هر عنوان به این سرباز کوچک انقلاب و ایران انتقاد و اظهار نظر کردند، حتی از کسانی که بعضاً ناعادلانه صحبت کردند و نوشتند، تشکر می‌کنم. من و با صدای بلند اعلام می کنم که برای محسن پاک نژاد هیچ افتخاری بالاتر از کشوری بودن و ارتشی بودن نیست که انتقاد از دولتمردان و سیاستمداران حق مسلم و بدون استثناء هموطنان است. برافراشتن پرچم حکومت وحدت ملی مورد نظر رئیس جمهور بی شک همین مسیر را طی خواهد کرد تا انتقادات را بپذیریم و بذر نفاق و نفرت را در دل نکاریم.

صنعت نفت ایران میراث مجاهدت نسل های متوالی ایرانیان، نماد استقلال و اعتماد روزگار ماست که ثمره آن باید زمینه ساز سعادت نسل های فردا شود، از این منظر پذیرش هر مسئولیتی در صنعت نفت تعهد بزرگی به نسل امروز و فردا است. ما ایران را بر دوش داریم و من که فرزند این صنعت هستم از منظر توسعه گرایی و در مسیر پیشرفت هیچ کدام را ندارم. در مقابل من غیر از اندیشه توسعه طلبانه رهبر معظم انقلاب است و من جز مکتب پیشرفت انقلاب اسلامی ایران و سعادت ملت ایران اهل هیچ مکتبی نیستم. دارند

در اولین روز شروع به کار به عنوان وزیر نفت ایران، دست و بازوان دلیرمردان صنعت نفت را می بوسم و به صراحت می گویم که تمام سرمایه های صنعت نفت ایران از آن شماست و تا زمانی که باشد، ایران سربلند و مقتدر خواهد بود. در عرصه جهانی انرژی من خود را متعهد به حل مشکلات و مسائل همه کارکنان نفت می دانم و از شما در این زمینه خواهان همکاری هستم.

درود می فرستم به ساکنان مناطق نفت خیز ایران، به ساکنان شهرهایی که افتخار صنعت نفت ایران مدیون آنهاست، به اهالی مسجد سلیمان، به مردم اهواز، آغاجاری، گچساران، خطاب به مردم آبادان، ماهشهر، سرستان، هویزه، عسلویه، کنگان و همه همسایگان نفتی، از وفاداری شما در اعتلای نام صنعت نفت ایران درس می گیرم و اعلام می کنم که در این دوره سعی خواهم کرد حداکثر همدلی را از خود نشان دهم. با همسایگان نفتی

امیدوارم در پرتو عنایات خداوند متعال و به امید شفاعت شهدا با حمایت و مساعدت مردم و مسئولین در دوره آتی بتوانم خدمت شایسته ای داشته باشم. به ایران و ایرانیان بخشی از مشکلات و موانع پیش روی سعادت و سعادت ملت ایران از طریق «توسعه صنعت نفت باید از بین برود».

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43226

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.